sockerkaka, fiskbebisar och kedjebrev

I´m staying out of this, out out New Jersey out! Lägger min energi på annat.

Regnigt som aset ute idag, det är tråkigt värre det. Felix är på utflykt med dagis, de skulle åka skridskor och grilla korv och man fick ta med sig matsäck om man ville så jag gick upp imorse och bakade en sockerkaka så Felix fick med sig 2 bitar till dagis eftersom jag insisterar på att han ska ha i sig så mycket fett och socker som är möjligt under en dag. Skämt åsido men han fick med sig två bitar och ett äpple och lite saft. Men han var lite orolig att det inte skulle räcka till alla hans kompisar och jag förklarade att alla de andra barnen hade egna saker med sig att äta och att detta bara var till honom. Vill han bjuda så visst, men det är typiskt Felix att vara så omtänksam och tänka på alla andra före sig själv det gör han ofta och blir orolig för kompisarna hans, en fin egenskap det.

Så idag är det bara jag och lallis hemma iaf ett tag till, ska hämta Felix på dagis vid två. Planerna för idag är att dammsuga, plocka tvätt, laga kinagryta samt ta hand om barnen. Hoppas på tv ikväll då gårdagens avsnitt slutatade minst sagt spännande. Hmm ja annars händer inte mycket. Bebisarna lever fortfarande mamman slussade in dom i ett hål i natt så att dom skulle vara säkra och igår såg jag att de åt lite på en algtablett som Felix slängt ner. Det är otroligt att dom kan äta för dom är verkligen små, riktigt små men det är roligt och jag hoppas att dom klarar sig.

En annan sak som vore kul är om jag kunde få ett mail. Inget reklammejl och inget kedjemal. My god hur många såna kan man skicka? Jag får flera varje dag, håller på att bli tokig jag öppnar dom inte ens utan raderar direkt,. jag gillar dom inte. Det enda jag öppnat och skickat vidare var det där vidriga från djurrättsaktivisterna, jag hoppas att det är det enda kedlemail jag plågat mina vänner med. Iof kan vissa bildspel vara ganska roliga men ofta ser jag inte om de är roliga för jag deletar direkt. Ska man ge det en chans kanske? Får fundera över det haha.

Dags att hämta fröken fräken i sängen.

-Åh va tjock jag är!
-Mamma mens du är tjock så är du fin i allafall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0