Dogshit all over the place!

Har just tittat på Let´s dance och jag säger bara det. Äntligen något på tv att följa, ett fredagsnöje helt enkelt för mig som  för många andra svenskar. Har än så länge ingen aning om vilka jag kommer att hålla på det visar sig nog med tiden. Ulf Larsson såg ju otäck ut med det långa håret, alla tycker att han ser så konstig ut sen han blev smal men eftersom aftonbladet många ggr visat hans numera smala kroppshydda så är jag van att se han så men what´s up with the long hair? Porrkung? Ja det ser illa ut hur som helst. Hela familjen låg i sängen och såg på tv då fyran i vårat vardagsrum hackar så förbannat så det blir olidligt att titta där.

Blev ingen promenad idag bara en kort en med barnen ner till affären och där slogs jag av en sak alltså på väg ner och hem. Fan va hundskit det ligger överallt! Så vidrigt, man får se sig om överallt så man inte trampar i skiten. Bor ju faktiskt i ett samhälle så då ska det inte ligga skit överallt, jag hade inte sagt nåt om det var i skogen eller så men på gator och trottoarer och gräsmattor? Nej skärpning! Har själv en granne som låter sina hundar skita överallt och med all rätt de måste ju göra sina behov men då får man ju vara ansvarsfull och ta bort efter hundarna. Har trampat i det ett par ggr eller rättare sagt Felix har trampat i det och jag blir lika vansinnig varje gång. Jag älskar hundar de är underbara och jag lovar hade jag själv haft nån så hade jag plockat upp efter den. För inte så längesen låg det en stor hög brevid våran brevlåda och med andra ord på våran trädgård, då är det riktigt illa!

En annan sak som gnager mig är det här med vikten. Har ju gått ner lite nu igen och önskar att det kunde fortsätta  i den riktningen men vart är Marias motivation? Hallå!! En kompis håller på just nu och hon är jätteduktig och jag önskar att jag kunde hänga på men det är ju så svårt! Finns för mycket gott att stoppa i truten det är bara så. Men jag har gjort det förr (11kg) och jag ska göra det igen. Inbillar mig och sambon att jag ska sätta igång till veckan men jag undrar vem av oss som tvivlar mest på att det blir av han eller jag? haha det får gå som det går i värsta fall får jag väl sitta hemma och gömma mig är ju ändå mammaledig nu. Nej då jag ska fixa detta på nåt sätt så är det bara har en drömvikt och ett delmål och det delmålet innebär att jag ska ner 10 kg till sommaren, det är ju inte omöjligt det vet jag. Men som det ser ut idag så vet jag inte.....

Nu ska jag smaska i mig all choklad som finns i huset tror jag i hopp om att jag inte kommer köpa ny på ett bra tag!

(Vem försöker jag lura?) Nattinatt:)

Kommentarer
Postat av: Tezz

Det som gömms i snö kommer upp i tö....
När det är lite snö låter oftast hundägare skiten ligga kvar,de sparkar över lite snö bara...
Men ajg har alltid påsar i min ficka,det kollar man innan man går ut,iaf jag å maken...
Men det är jätte äckligt....
TREVLIG HELG
KRAM å lycka till med vikten,jag skulle oxå behöva gå ner lite...

2008-01-12 @ 03:47:09
Postat av: Sara Karlskoga

jag HATAR alla som inte tar upp skiten oxå. Det är ju så vidrigt att det inte är sant. Mina hundar skiter bajskorvar som är stora som hamsterskit typ och jag plockar alltid upp. Jag klev förra året ( i ett par splitternya stövlar, första gången jag hade dom på mig) i en stor mammut-skit o jag var vansinnig. Hur kan folk va så blåsta!! Sen får typ alla hundägare ut över att de finns puckon som slarvar.. Jag har inte spytt galla över det nåt än i vinter men nu fick jag gama ur mig lite aggressioner jag oxå;)

Jad har haft skitsvårt att gå ner efter förlossningen (ammade inte mer än typ två veckor på heltid) men jag gick med i viktklubb o jag tycker det är jättebra och lätt o gick ner 6 kilo på 6 veckor.. (sen kommer jul och nyår så jag ökade på omfånget med 1,5 kilo där mellan).. det är allt för gott med godis!!!!!

2008-01-12 @ 09:30:45
Postat av: Bea

HaHa porrkung *skrattar högt* Jag har oxå funderat över det där konstiga håret. Mat-Tina var ju annars rolig i gårkväll, kanske blir hon min favvo framöver... :)
KRAM och lycka till!

2008-01-12 @ 15:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0