I huvudet på mig

Sitter och tittar på tv en sväng på kvällningen och just nu så ser jag I huvudet på Gynning. I detta program så ska hon leka åttabarnsmamma och hur det går vet vi inte riktigt än. Och grejen är den att idag när jag hämtade Felix på dagis så hade jag med mig Alice in och inte för att det var jobbigt men rent allmänt så märker man att det är mer jobb med två barn än med ett (säger sig självt jag vet). Hur som helst det jag vill komma till är att när jag står därinne med Alice i famnen och ser på när Felix klär på sig ytterkläderna så kommer det en annan mamma in. Denna mamma är nu gravid och väntar sitt 8:onde eller 9:onde barn nu. Hennes ena pojke är inte pigg på att klä på sig ytterkläderna så hon låter honom hållas då dom ändå snart ska sätta sig i bilen. Man väljer sina konflikter säger hon till mig, no shit  Sherlock tänker jag då herregud hade jag åtta ungar skulle jag också välja mina konflikter det gör jag ju redan nu med Felix menar jag. Hur klarar man av åtta barn? Hur har man tid för dom och framför allt hur får man plats i ett och samma hus? Men å andra sidan har man kanske råd med ett stort boende då man måste kamma in en låt oss se nu 10 11000 i barnbidrag varje månad det är inte dåligt det. Nu vet jag att barn kostar pengar, men har man två löner samt så mkt i barnbidrag så kan man kanske bo stort. Tänk er en middag i denna familj, det blir storkok varje dag skulle jag tro.

Nej som tur är så har man bara två barn! Skulle gärna ha fler men absolut inte åtta och mest för att det inte skulle vara praktiskt möjligt och för att då skulle jag inte få göra annat än att vara gravid och föda barn. Hur som helst denna dagen började tidigt idag igen och det var nästan omöjligt att få Alice att somna om men efter många om och men så funkade det. Jag var trött på fm så jag lade mig och ammade henne sen sov vi båda två till närmare ett, sen var det dags att hämta Felix på dagis.
 

Det där huset vi kollade på blir det inget med iaf. Svärfar upptäckte en del svaga sidor hos det sen fick dom ett bud häromdagen som dom tackade nej till och det budet var lite mer än vi hade tänkt att buda så det skiter vi i och det gör mig ingenting. Nu ska vi satsa på att få vårat hus finare och det känns bra. Älskar vårat lilla hus, speciellt på sommaren. Våran trädgård är underbar då!

Har nu sett klart programmet och måste erkänna att det bjöd på en del garv speciellt en kommentar från lilla killen ang. Bingo Rimér och även det tjejen med brännskadan (?) sa om det där med kakan haha barn är härliga men i lagom dos kanske?


Kommentarer
Postat av: sara

hahah exakt dom grejerna tyckte jag va skitkul i programmet oxå.. det där om Bingo Rimér tog ju priset.. jag tror inte Gynning är fullt så blåst som hon ger sken av faktiskt..
8 barn.. my god.. vem skulle palla=)

2008-01-15 @ 22:26:12
URL: http://saraohlsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0