Shopping och relationer

Idag har vi varit i shoppingtagen, åkte ju till Karlsson och handlade en del. Det blev bla kläder till Alice, pussel till Felix, gardiner, ljus, godis och en hel del annat. Skulle vilja ha handlat mer men vill betala räknigarna först så jag ser hur mycket vi kan spendera på shopping. Hade en del räkningar denna månad elen t.ex på 4000 kr! Bara en sån sak fan va elen är dyr alltså:( Sen handlade vi mat och passade på att hälsa på svågern på hans jobb det var trevligt. Var även på svärmors jobb och fikade och gav Alice mat. Nu ikväll har vi lagt Felix stora pussel och sett Let´s dance.

Ska nog snart sova lite eller ja så länge det går innan fröken vaknar. Hon åt inte så mkt innan hon somnade så man vet aldrig med henne. imorse vaknade jag av att hon va så gnällig och jag fattade inte varför och skulle lyfta upp henne pch trösta henne och kände hur kladdig jag blev (mörkt i rummet) insåg snart att det måste vara bajs ja hade fått i ansiktet och på benen och skickade iväg Kim att byta hennes blöja, då hade hon gjort stora kalaset, inte konstigt att hon var gnällig. Såg sen att det var en stor fläck med poop på lakanet med, så det kan gå med små barn i huset.

Helgen blir lugn, till svärfar imorgon, sen kanske lail kommer förbi på söndag och sen ska det städas och vikas tvätt.

Har insett en annan sak, jag har inte så mycket kontakt med mina kompisar just nu. Det har inte blivit så sen Alice föddes, alla verkar förstå att det är så det är och accepterar detta. 2 av mina vänner har jag daglig kontakt med men inte de andra. Idag ringde en annan kompis som jag inte pratat med på ett par veckor och då fick jag dåligt samvete. Hon hade gått igenom en del och jag kände att skärp dig Maria! Jag om någon är ju den som alltid hör av mig till folk att man har en bebis hemma är väl ingen ursäkt!? Nej sån är jag inget stoppar mig från att ringa mina vänner. Alla sitter ju inte på msn vaje kväll som mig heller för det kan annars vara ett smidigt sätt att hålla sig uppdaterad. Nej det får bli ändring på det. Mina vänner är ju viktiga för mig så det är bra att vårda relationerna ju! Mm så är det!


Kommentarer
Postat av: Sara

har helt missat det där lågprisvaruhuset..Ullared är ju min favvoplats on earth så det där vore nog en rolig tripp att ta nån gång när man behöver göra av med lite pengar=)

2008-01-26 @ 15:14:17
URL: http://saraohlsen.blogg.se
Postat av: Bea

Näe, Maria! Inte ska du ha skulkänslor! Du är ju alltid så rar, go o omtänksam och tänker alltid på de runt omkring, så nu får faktiskt folk tänka på dig, bara dig! Det förtjänar du!
KRAM

2008-01-26 @ 19:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0