Ett år har gått

Ett år sen pappa dog idag. Ett år sen jag vaktade Felix och hans kompis medans de badade i poolen. Kim hackade sten med det elektriska spettet och det var ett jäkla oväsen. Hörde en ambulans i närheten och nämnde det för killarna. Efter ett tag insåg jag att Kim hade tagit emot ett telefonsamtal inne, när han bad mig komma in förstod jag att det var allvarligt och jag frågade genast om det var pappa? Kim sa ja, -är han död? -jag vet inte. Sen ringde jag mamma ett par ggr och det visade sig att han var död, ingen hade tagit med honom i ambulans eller så han bara låg där hemma och var död, det var slut. Pappa jag saknar dig! Det är så mycket jag skulle vilja berätta för dig! Det är så mycket jag skulle vilja visa dig. Om jag fick träffa dig igen så skulle jag visa dig Alice, det blev en flicka den här gången, en Alice. Jag vet att du skulle älska henne. Du skulle vara tokig i henne, det vet jag så väl. Du skulle smälta varje gång hon log och du skulle försöka ge henne allt. Tyvärr så hann du aldrig träffa henne du dog några månader för tidigt för det. Men jag tror att du på något sätt kan vara med och övervaka och titta ner på oss på något vis. Jag tror du har koll, jag vet inget alls om det där men jag tror att du på något vis har koll som alltid annars. Vi har varit på din grav idag och Felix satte dit en bukett med röda rosor, dom vackraste blommorna på hela jorden som Felix säger. Felix satte ner buketten, han var envis det var han som skulle ställa ner den i vasen.


Kommentarer
Postat av: tezz (engla_matte/misskelly)

Tror pappa/morfar/svärfar finns med er å vakar över er..

KRAMAR OM.



Fina blommor.

2008-07-14 @ 00:07:15
Postat av: Sara

Så jobbigt att läsa vad du varit med om. Går rysningar i hela kroppen. Är helt säker på att pappsen vakar över hela familjen och ser lilla vackra Alice.

2008-07-14 @ 00:37:51
Postat av: Anna

Tror din pappa vakar över hela familjen. Ryser när jag läser va du skrivit. Kram

2008-07-14 @ 08:20:31
URL: http://annis79.blogg.se/
Postat av: jeanette

tårar ner för kinden. du är bäst.....

2008-07-14 @ 11:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0