Oflyt

Kom upp på morgonen och skulle ge Alice en ny morgonblöja och insåg då att det var den absolut sista blöjan vi hade hemma. Men ny blöja måste hon ju få efter en hel natts kisseri. Satte på henne den och hoppades på att hon inte skulle göra nummer två innan vi hann äta frukost och sen åka in till stan för att köpa nya blöjor. Tror ni det gick? Nej sjävklart inte, givetvis bajsade hon direkt efter hennes egen frukost och nu ligger hon nakenfis på golvet och är trött och vill sova. Kimpa är inne och handlar nya. Grejen är den att igår var vi i Karlstad och handlade, men då bara kläder och grejer till båten och vi skippade att gå in på ica då för vi tänkte att vi skulle ta det idag eftersom barnen var trötta och behövde komma hem, det fick vi ju ångra, men men det löser sig ju snart.

Köpte en bra sak igår tror jag, en plasttröja som jag ska ha på Alice när hon äter. Hakklappen räcker inte för henne när hon flänger med huvudet medans hon äter och pillar med fingrar och gud vet allt. Det gör ju inget att hon blir kladdig på kläderna men det tråkiga är att vissa fläckar går inte bort. I vissa barnmatsburkar är det massa orange mat som inte får bort trots att jag gnider med fläckborttagningsmedel och slänger i tvättmaskinen direkt och det är så himla tråkigt när det är nya fina kläder så jag tror detta är en bra lösning. Felix fick kläder han med.

Nu ska jag ge lillan nappen och se om det kan lugna henne lite, hon börjar som sagt bli trött.




Kommentarer
Postat av: Bea

:D smart med plasttröja!

2008-07-19 @ 17:07:49
Postat av: A-K

Du såg möjligtvis inte om den där söta plasttröjan fanns i XL, precis en sån skulle jag behöva!! Kram från A-K

2008-07-20 @ 18:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0