Stoor bebis

Har precis kommit hem från stan. Var inne och vaccinerade Alice samt mätte och vägde henne och jag säger då det. Jag säger ju alltid att hon är så stor och det är hon verkligen. Sköterskan sa att hon vägde som en 9 månaders bebis och var lång som en 7 månaders förstå att detta är komiskt. Alla barn är olika och alla barn är unika och man ska aldrig jämföra för det kan vara så olika och allt är lika normalt men jag kan ändå inte sluta le åt det och samtidigt fundera på hur jag och Kim kan få så stor barn. Visst jag är stor nu och Kim är lång men vi var inte så stora när vi var små. Jag vägde liksom 2100 när jag föddes och var 44 cm lång, nu är jag visserligen född lite för tidigt men ändå jag var pytteliten hur länge som helst. Men både Felix och Alice är stora. Men vi kollade nu och Alice ligger mer över medel än vad Felix gjorde. Hon var ju nyss 2 kurvor över medel och nu har hon hoppat upp ännu en kurva som inte ens fanns utmärkt så nu är hon väldigt stor. Men som sagt helt proportionerlig och jättefin men som sagt nog är det lustigt alltid. Ska kanske avslöja att lillan (storan) vägde 8 265.

Nu ska jag äta lite lunch sen blir det till att hämta Felix på dagis. Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Tezz

Fina bilder på de söta barnen,så lika de är...

2008-03-12 @ 21:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0