Goddag yxskaft

Denna dagen blev lite hur som helst. Det började egentligen redan imorse när jag skulle hoppa på bussen till skolan. Strax innan jag skulle gå på så inser jag att mitt busskort har gått sönder. Chipet har lossnat och ramlat av. Berättar som det är för busschauffören och får åka med som tur är. Kortet fungerade i bussen när jag åkte hemifrån så det kanske fastnade i den maskinen eller så ramlade det ner på golvet, Jag har ringt och prata med dom på swebus och jag ska kanske få ett nytt. Inte för att vara snål eller så men jag har ändå betalat 900 spänn för det. Hur som helst sen kom jag till skolan och hade en seg och utdragen lektion dit det kom tre kvinnor och berättade om sina uppsatser och avhandlingar, intressant förvisso men känner inte att jag behöver få reda på hur man skriver ett ex. arbete för nu är det inte aktuellt, alla i klassen vill veta hur man skriver en sån uppsats vi ska skriva nu, man vill ta en sak i taget liksom, Det här vi skriver om nu ska vi kunna ha till hjälp sen när vi skriver ex. arbetet men ändå....

Åt tidig lunch i skolan sen begav jag mig mot biblioteket där jag letade och lånade en massa böcker, sen kom Kimpa och barnen och hämtade mig vid halv tre och vi åkte vidare mot Ikea där vi handlade och fikade en massa. Sen drog vi till Bergvik och handlade kläder till barnen och mat. Skulle ha handlat till oss med men som vanligt blev det barnen som fick en massa fint. Är ju så roligt att handla till dom och det finns så mycket fina kläder alltså. Sen åt vi lite mat på Bergvik och jag säger då det, pinsamt värre blev det. Jag beställde en vegetarisk pasta och han sa att jag skulle ta mat till mig och Felix där och pekade på en buffé. Flera gånger sa han det och jag frågade om den vegetariska pastan var där och ja sa han det är den. Han pratade dålig svenska och jag hörde väl som en kratta som vanligt men hur som helst jag lade upp en stor tallrik med massa olika grönsaker och pasta och dressingar, försåg mig rikligt för att bli mätt. Satte mig och åt i godan ro och efter att ha ätit nån minut så kommer en annan snubbe fram till mig med en stor tallrik med pasta och grönsaker till mig. Jag fattade inget, där satt jag och åt en massa pastasallad men det var bara att ta emot den nya tallriken och se lite generad och fundersam ut. Han menade väl att vi kunde ta oss lite sallad innan maten typ och jag öste på, jag trodde han menade att det var min mat och så länsade jag halva buffén i onödan. Det var pinsamt, ibland blir det en del missförstånd haha. Efter många om och men åkte vi hemåt fast vi inte hade hunnit med alt vi tänkt på men det drog ut på tiden och barnen började bli trötta. Vid det här laget hade jag en hemsk spränghuvudvärk och det har jag väldigt sällan kanske bara några gånger per år. Åkte och bytte Felix sandaler sen bar det hemåt. Gav Alice mat så hon somnade sen blev det tv och det var skönt för jag var lite sliten efter att ha varit hemifrån 12 timmar. Förutom de små missödena så var det en relativt trevlig dag men jag märkte att mitt humör blev lite sämre i skolan och jag insåg snabbt vad det berodde på. En såkallad energiparasit jag hade i min närhet. Det första människan gjorde var att klaga, missförstå mig inte jag förstår att personen har och har haft det väldigt jobbigt det förstår jag och jag har stöttat och gjort vad jag kan men det drar ner mig med man orkar inte lyssna hur länge som helst, Jag må vara en hemsk människa men det blir jobbigt. Jag har lyssnat på detta i snart två års tid. Och när man börjar dagen med att gnälla och sticka från lektionen, varför ens gå i skolan? Önskar jag kunde hjälpa men det kan jag inte kan tillägga att detta är samma person som knappt visste att min dotter heter Alice.....behöver jag säga mer? Nog klagande från min sida, livet är fröjdefullt. Snart ska vi döpa lillan, fick en doppresent redan idag och nyfikna som vi är så öppnade vi den i förväg. Jättefin var den, väldigt fin. Det var en ram i silver där man skulle sätta bilder på Alice när hon var nyfödd, tre månader, sex månader och ett halvår. Så var det en massa detaljer på den med barnvagn och grejer, den var väldigt fin som sagt. Hade OSA datum idag och det verkar som att de flesta som blivit bjudna kommer, roligt!

Nu ska jag nig krypa ner under täcket tror jag, ska hem till mamma en sväng imorgon bitti innan hon börjar jobba sen ska jag läsa en massa med så jag har att göra. Nu luktar det bränd elektronik här, det slog nyss gnistor om Kimpas dator...kom rök från den, jag är glad att det var hans och inte min hehe, gör det mig till en dålig flickvän kanske? Kan så vara men han verkar inte vara så besvärad av det heller så. Jaja sängen var det!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tycker att det lät som en jättemysig dag, det där med maten var bara charmigt.inte lätt att förstå dom , har samma problem jag. på smörgås cafet på bergvik jobbar en skåning, ja sa va! när han fråga mig om jag ville ha ost på, hörde verkligen inte vad han sa, så jag sa ja till slut till något jag inte visste vad det var, tur att det var ost... ha det bra, kram//

2008-05-14 @ 12:36:38
Postat av: Anonym

Jobbigt med såna männsikor i sin närhet som bara "ska ha å ha"...

Du får säga ifrån eller hålla dig undan...

Inte lätt å förstå alla gånger..

Är inte sex månader å ett halvår samma sak??hehe...

KRAMAR

2008-05-14 @ 15:44:50
Postat av: Anonym

Jobbigt med såna männsikor i sin närhet som bara "ska ha å ha"...

Du får säga ifrån eller hålla dig undan...

Inte lätt å förstå alla gånger..

Är inte sex månader å ett halvår samma sak??hehe...

KRAMAR

2008-05-14 @ 15:45:23
Postat av: Anonym

Jobbigt med såna männsikor i sin närhet som bara "ska ha å ha"...

Du får säga ifrån eller hålla dig undan...

Inte lätt å förstå alla gånger..

Är inte sex månader å ett halvår samma sak??hehe...

KRAMAR

2008-05-14 @ 15:45:53
Postat av: Tezz

Oj bara tre inlägg från mig innan,här får du då ett till...=)

2008-05-14 @ 22:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0