Summering av dagen

När jag kom till skolan gick jag in på pressbyrån för att köpa mig en banan och en kopp te. När jag skulle betala så upptäckte jag att mitt kort var hemma, det hade Kim tagit igår. Hade dock lite kontanter. Sen var det föreläsning och på rasten skulle min grupp ha träff med två mentorer inför det stora arbetet vi ska göra. Vi fick sitta där och skämmas eftersom vi inte hade hunnit tänkt så mycket innan. Men vi fick oss en redig kick i arslet då dom sa att vi skulle tänka igenom vad vi ville ta fram och varför och vad vi hade för syfte med det hela. De skojade och sa att de ville ha mail en timme senare med rapport om vad vi hade valt för område och varför. Vi gick upp och satte oss och bestämde och bokade in datum för träffar. Nu jäklar ska arbetet bli gjort så vi kan göra annat sen. Mailade tillbaka till lärarna efter 50 minuter och då hade vi hunnit komma fram till en massa bra. Så nu ska vi jobba enskilt över helgen och sen igen till veckan. Så ja i helgen blir det plugg för hela slanten. Jag har otroligt mycket att göra.

Sen åkte jag till Krille och träffade Mia och Nellie och vi gick och käkade lunch. Mia var så rar och bjöd mig eftersom mitt kort befann sig på annan plats. Sen skulle hon och Nellie till öppna förskolan på babycafé. Dit skulle även Linda, Jenny och Jeanette med bebisar så jag hängde med dit och träffade dom en snabbis. Kimpa och Alice kom dit dom med, eftersom Kimpa hade mitt kort som sagt. Jag drog då bort till tandläkaren för att få en redig behandling. Mina tänder har nog aldrig varit så rena förut, men fan va dyrt det är! Knallade tillbaka till babycafét och träffade gänget igen. Sen åkte vi och hämtade ut meandi kläderna som hade kommit. Sen till Maxi och handlade, köpte den där legoborgen som Felix tjatar om att han vill ha i julklapp med. Sen till Alex för att hämta Felix som var där och lekte. Nu har vi ätit och jag ska göra mig iordning för snart kommer Alex och hämtar mig och så ska vi åka till hennes mamma på homeparty. Skönhetsparty typ aloe vera, krämer och smink skulle jag tro. Är inte så insatt det finns så mkt olika nu för tiden.

Ikväll är det Greys och sen är jag ledig resten av veckan, långhelg!

Dagens ris går til Felix dagis som är kassa på att informera om saker som sker på dagis. I måndags ringde de hem till Kimpa som inte hann svara, men ringde upp. Då var det teater som Felix hade rätt att få följa med på, och bussen stod och väntade på Felix när de ringde. Men han är ju alltid ledig på måndagar. Visst satt den en lapp uppe med datum men eftersom det inte är jag som hämtar/lämnar längre har jag absolut ingen koll. Sen är de alltid ute när Kim lämnar/hämtar så då blir det ju inte att han går in och kollar på almanackan. Sen frågade Kim igår om det var nåt mer att hålla reda på nu. Nej sa dom. Sen berättade Alex att de ska fira Astrid Lindgrensdag med utklädning imorgon det visste vi inte heller. De är ju som sagt alltid ute och Kimpa hade ju frågat. Så han får gå outklädd eller så. Visst är det upp till föräldrarna att kolla upp men de måste ju informera lite dom med.

Nu får jag sätta fart här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0