Inför skolstart

Jahopp då närmar det sig då! Om två dagar börjar jag skolan igen och det hela inleds med en 3 timmar lång matteföreläsning kl: 8.30 vilket betyder att jag får åka hemifrån 6.30 vilket i sin tur betyder att jag får lyfta arslet ur sängen kl: 5.30 senast. Ska jag gå till bussen får jag gå upp kl: 5 hemska tanke. Har suttit och gått igenom litteraturlistan inför kursen och insett att jag redan hade 4 av böckerna som ska användas. Gick in och beställde de resterande tre böcker vilket blev ett dyrt kalas. Sen ska jag ladda hem ett par rapporter från skolverket så är jag redo sen. Busskort ska köpas oxå något som bara det ihop med bussresandet på måndag (eftersom jag inte varit förutseende och köpt ett i förväg) kommer att gå på närmare 1000 kronor bara det. Måndagen börjar starkt med, efter skolan så ska jag till dagis på café och fixarkväll för att efter det sitta ner med verksamhetschefen och starta upp ett brukarråd. Många bollar i luften, men jag gillar faktiskt att ha det så. Min tid här hemma är över och det börjar kännas. Nu äre Kimpas tur och det är riktigt bra det faktiskt. Han kommer att älska att umgås med de små hela dagarna. På tal om Kimpa, han och svärfar håller på och sätter upp vindskivorna så vi blir hemma hela dagen. Ska ta en tur till graven sen bara med mamma. Hon har redan fixat krans och ställt upp lyktan så jag ska dit och kolla. Ätit har vi oxå gjort, kioskmat för hela slanten blev det.

Märks det att jag är uttråkad? Skulle gärna åka och handla handla handla. Bränna pengar hela enkelt, men det kan man ju tydligen göra genom några klick på datorn med för den delen. Så det får duga för idag. I går hade vi mys och såg Tingeling, vilken otroligt söt film. Felix gillade den men sa efteråt att den mest var för tjejer. Allt ska vara så coolt nu för tiden för honom, lite synd faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0