Sjukskrivning och nostalgi för hela slanten

Gick ut och åt tillsammans i helgen på våran dag, underbart skönt att komma ut tillsammans och verkligen kunna prata med varandra och äta god mat. Annars har det varit en lugn helg. Kimpa har slitit som ett djur som vanligt, med taket på lördagen som nu är klart bortsett från nockpannor och vindskivor men alla andra pannor är på plats. Kimpa har även varit hos doktorn och gjort en mindre operation så han är sjukskriven veckan ut, det var inget vi hade väntat oss eller ens tänkt på. Han hade planer att jobba här hemma idag men tji fick han. Jag är glad att han blev sjukskriven för då får jag sällskap och han får tid att vila upp sig, det behöver han verkligen. Om några timmar smiter jag iväg på föräldramöte på dagis, inte helt lyckat då det är under tiden då Alice ska läggas, tror inte Kimpa ska bära henne, men han säger att det  ordnar sig i värsta fall kommer morsan hit och hjälper honom.

Annars har jag haft en höggravid Lail här på besök i dag, trevligt som bara den. Det var längesen vi sågs nu hon och jag. Ingen bebis för Mia heller, hon har gått över tiden nu, tror det är åttonde dagen idag. Får se om hon får imorgon i så fall gick hon över precis som mig. Jag skulle ha fått Alice den 28:onde november men hon kom ju 7:e december istället. Hur som helst så kommer det snart en liten bebbe där. Och sen Linda om 12 dagar enligt datum. Mycket spännande detta!

Annars har helgen spenderats med att läsa igenom gamla dagböcker som jag letat upp på vinden. Och detta har resulterat i en hel del garv. Herregud säger jag bara. Verkligen a trip down memory lane. Underbart kul! Sen hade jag satt in kort på kompisar och de hade skrivit diverse hälsningar i den. Ruskigt kul som sagt, nostalgi i bött (bott, men här passade liksom ordet bött in bättre)

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Åh va kul med gamla dagböcker! :) Grattis till era 11 år! Mysigt att komma ut bara ni två.



Kramar

2008-10-06 @ 22:49:20
URL: http://nathalicious.blogg.se/
Postat av: Jeanette

gud va kul att läsa, du måste berätta lite ur dom sen... kram

2008-10-07 @ 10:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0