Julångest

Det här med julen alltså! Det här med julen alltså! Jag vet att man ska njuta av julen och planera och fan och hans moster. Men det här med julen ger mig lite ångest om sanningen ska fram. Inte själva julen men allt runt omkring. Vart ska vi vara? Hur ska vi göra? Åh jag vill verkligen inte tänka på det än. Just nu ligger mitt fokus på att börja skolan. Det är det första. Sen fyller pallipallan år, det är inget jag tänker på men det ska ju firas och planeras lite. Sen kan jag planera för julen. Men helst inte innan. Vi har firat hemma hos oss i många år nu, ja alla år i stort sett. Det är inte så att jag måste vara hemma hos oss utan det där spelar ingen roll på det viset. Jag åker gärna bort. Men det är ju det här med min familj oxå. Alltså min mamma och min brorsa. Sista tre åren har de kommit hit till oss och Kims familj oxå för dom har vi alltid firat med. Och just därför har jag velat vara här för att jag vill vara med min familj med. Speciellt nu när pappa inte lever längre. I år vet jag inte ens om brorsan kommer hem, men det borde han väl göra. Jag vill inte att han och mamma ska sitta själva och glo på julafton. Därför har det känts bäst att vara här. Nu pratade dom om att vi ska fira hos kims mamma eller syrra eller så, kryssning har t.om varit uppe som förslag. Inget fel i det förutom att det ger mig ångest. Sen saknar jag pappa så mycket när det närmar sig julen. Julen var alltid speciell för pappa eller rättare sagt för mig och pappa. Och på julen blir det så tydligt att han inte finns här längre och det blir så jobbigt och jag saknar honom otroligt mycket då. Men det får väl helt enkelt bli så att ska vi fira hos någon annan i Kims familj så får vi antingen dela upp det på två dagar eller så får vi ta halva dagen med min mamma och halva med hans familj. Ett idiotiskt förslag jag fått av en människa är att jag och Kim ska ta ett varsitt barn och fira hos våra respektive familjer. Låt mig bara påminna alla om att det är jag, Kim, Felix och Alice som är en familj numera och så är det med det! Nej nu ska jag skita i allt vad julen heter det är trots allt 2 hela månader kvar.

Kommentarer
Postat av: Ida

Tro mig, du är inte ensam om din julångest, jag har den med! :S



MEn det brukar lösa sig ;)



kram

2008-10-27 @ 08:18:36
URL: http://wiberg.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Känner igen mig precis. Det är f-n inte lätt att vara alla till lags, och vad man än gör så känns det som det blir fel. Guud, vad gött det vore att åka iväg någonstans......

2008-10-31 @ 23:32:45
URL: http://familjenbruce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0