Skitsnack

Vissa saker kan man bara skratta åt! Jag antar att man ska passa sig för vad man säger och skriver till andra. Men jag är öppen, det är sån jag är. Och jag bryr mig egentligen inte om vad folk tänker om det jag gör. Jag vet ju att folk har synpunkter, det har jag ju själv på det mesta. Men låt så vara, alla lever sitt liv som dom vill. Hur som helst så skriver jag ju en del om hur mycket Kim gör här hemma. Och han gör mycket det gör han. Jag älskar honom för det. Nu är det inte så att jag ligger hemma på sofflocket och käkar praliner (inte jämt om inte annat). Men det går en "kompis" runt och säger. Kanske inte att jag käkar praliner men att hemma hos oss så gör Kim allt, det ska dom veta Maria behöver inte göra något alls hon. Så här är det såklart inte. Kim gör mycket och i stort sett allt utejobb men jag gör ju mina grejer. Som att städa, laga mat, plocka disk och tvätt och ta hand om barnen. Men det kanske inte räknas? Nu är Kim med arbetssam än vad jag är men nog gör jag saker jag med. Ville bara tala om det. Nu låter det kanske som att jag tog illa upp men det gjorde jag inte. Folk som knappt ens tar hand om sina egna barn kan aldrig få mig att känna mig som en dålig människa :) Speciellt inte när det handlar om vanlig jävla avundsjuka. Nu fick jag det sagt oxå!

Idag har jag varit i skolan en sväng, vi hade gruppträff och gick igenom en uppgift. Srn köpte jag med mig lunch och åkte hem. Nu har jag precis hämtat hem de små. Felix gick raka vägen till sin kompis men Alice är hemma och röjer runt. Ska snart börja med middagen, roligare än så blir det inte idag. Men imorgon kanske Linda kommer förbi, då blir det party!







Kommentarer
Postat av: Johanna

Din flicka är så söt i lugg =)

kram från göteborg

2009-04-14 @ 18:29:06
Postat av: Marie

Det är rätt Maria, stå på dig och ta ingen skit, folk är bara avundsjuka och kan inte glädjas åt att andra har det bra. Jag har det samma som du, en sambo som är otroligt händig och det gnäller jag inte för :) Ta hand om det vännen. Kram

2009-04-14 @ 22:10:15
URL: http://majjsan87.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Hur går det i skolan då? Hur går det för Anette? Jag träffar er ju aldrig. Det skulle vara kul med en fika någon dag....

2009-04-15 @ 09:39:36
URL: http://familjenbruce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0