Vab

Som vanligt så passar jag på att få iväg ett inlägg medans jag väntar på att lektionen ska börja. Imorse när vi gick up så upptäckte jag att Alice var sjuk. Jag hade mina aningar redan i går eftersom hon vaknade och pratade i sängen på kvällen. Det brukar hon endast göra när hon är sjuk. Hon feberyrar, men var inte ledsen så jag lät henne hållas. Mamma var hemma hos oss igår och hon sa att hon var varm redan då men det märkte jag aldrig. Men mamma kan lukta sig till sjuka barn och hade rätt som vanligt för imorse var hon varm, först var det svårt att avgöra men när jag lade henne på skötbordet så var det ingen tvekan om att hon hade feber. Gev henne en flaska välling och en ny blöja och sen somnade hon om. Kim är hemma med barnen, han har redan vabbat massa denna månad eftersom Alice var sjuk i påskas, men jag hade obligatorisk lektion idag och kunde inte stanna hemma. Förhoppningsvis hinner hon bli frisk i helgen så det räcker med en dags vab.

I helgen blir det kanske lite vin hemma hos Linda på lördag. vet inte hur många som är på men det är egentligen strunt samma, de som kommer kommer liksom. Vore trevligt att umgås lite. Annars bör jag plugga. Har snart tenta igen och har en del att läsa inför den. Annars ska jag hänga på våran altan tror jag, dynorna är framplockade och varje vår kommer jag på hur härligt det är där ute. Det enda negativa med denna årstid är de jäkla fästingarna. Dom är överallt! Igår hittade jag fem fulla grå kräk. Och i helgen sov Kim på en full fästing så den hade fastnat på hans rygg och där satt den platt och äcklig men dock ej sprängd. Nej dom vidriga små kräken klarar man sig utan.

Nu ska jag surfa runt lite och se om en reseverad bok kommit in. Idag går jag till 15.30 halleluhja :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0