Mys med kidsen

Idag har jag varit ensam med barnen hela dagen och Felix har haft en kompis här i stort sett hela dagen. Trodde jag skulle bli tokig förut. Felix bråkade och krånglade så jag höll på att bli grön. Så vi hade ett gräl, men nu är det bättre. Och Alice gick nyss loss på Felix med hans pinnar till corinnespelet (stavas?) Men nu njuter jag bara av dom små. Lillan sitter i soffan och läser böcker. Hon drog ut varenda bok ur hyllan och sa Plupp. Hon sken upp som en sol när jag tog fram Plupp åt henne. Sen kommer hon ständigt med sin bääbok och vill att jag ska läsa sista sidan i den. Det är den enda sidan hon vill höra. Där står det "Lilla lammet är trött. God natt Lilla lammet" Underbara lilla fis!

Annars har vi inte gjort så mycket idag. Felix och hans kompis har badat i poolen och ritat på uppfarten, sen gick vi till affären och köpte en varsin glass. Nu ska jag snart lägga Alice sen ska vi ha fredagsmys jag och Felix. Film och popcorn får det bli. Han är mycket lycklig över detta och det är jag med. Kim är inte hemma så vi får mysa bara han och jag, kvalitetstid!

På måndag börjar Felix i förskoleklass, hur knäppt är inte det?? Dagis är en skyddad verkstad, nu blir det spännande framöver, skrämmande oxå kanske. Men framförallt väldigt roligt. Jag ser fram emot det här som bara den. Helt plötsligt så har man ett stort barn hemma, det är en härlig känsla.

Förresten så vill jag såklart tacka för alla gratulationer ang den nya bebisen. Tack så hemskt mycket allihop!!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Nå...hur långt gången är du? nyfiken

2009-08-14 @ 20:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0