Skolstart

Nu har jag ett stort barn det är bara att inse! Sista dagarna har mest handlat om Felix start i förskoleklass. I måndags var vi med honom både jag och Kim. Barnen satt i en ring och pratade och spelade spel och Felix räckte upp handen mest hela tiden och svarade på frågor och pratade på. Jag berättade för Kim att jag nästan grät när jag blev tilltalad av mina fröknar när jag var i hans ålder. Kim har oxå alltid varit rätt blyg som barn. Vet inte varför Felix är så framåt och trygg som han är, men det är härligt att se! När vi skulle åka hem så ville han inte med, Kim fick berätta för honom att han skulle gå på skolan i fyra år nu så han hade gott om tid att komma dit och leka. Sen på kvällen så frågade han om det var säkert att han skulle få åka till skolan imorgon, han ville försäkra sig om att det inte skulle bli dagis igen. Igår åkte han bussen själv med sina kompisar och imorse följde jag med och såg till att han kom på. Och han är så nöjd så med skolan. Men det är annorlunda, nu ska han ansvara för väska, kläder och allt sånt själv. Men oj va skoj det är! Tror jag tycker det här är lika roligt som Felix.

Igår var jag inne i skolan på en matterepetition och herregud säger jag bara, jag är rätt nollställd alltså. Men jag ska plugga i två dagar nu så får vi hoppas att det går vägen. Annars är det bara att göra den där tentan fler gånger. Träffade Mia och Charlie igår och vi käkade lunch och pratade en del. Har inte träffat Mia på hela sommaren. Helt sjukt ju!

I helgen åker jag och Tina till Stockholm. Vi ska gå på Coldplay, och jag har beställt hotell åt oss. Nu kommer vi att ha det bra. Och vi ser båda fram emot frukostbuffén på söndagsmorgon. Hur sjuk i huvudet är man inte? Och på måndag drar skolan i gång på riktigt. Ska vara där till klockan tre sen ska jag befinna mig i Bäckislava klockan 16.30 för brukarrådsmöte och efter det är det föräldramöte på dagis. Så det blir verkligen en heldag på måndag. Det drar igång på allvar direkt. Det har det väl iof gjort redan. Felix buss går 7.26 så vi måste upp tidigt varje dag så han ska hinna äta frukost innan han åker. Tur att man inte är morgontrött :)

Frukost med Krillepost och matte på schemat nu!

Kommentarer
Postat av: Maria H

Vart går han i skolan då, eftersom han åker buss??? Har de inte kvar skolan i Bäckis????



Hat gött!

2009-08-20 @ 08:12:13
Postat av: Maria

Maria: De har kvar skolan. Men har slagit ihop den med Kärrs skola. På kärr går barnen mellan förskoleklass-3:an och Bäckhammar har fått 4-6:an. De gjorde så eftersom elevunderlaget var så dåligt i både Kärr och Bäckis.

2009-08-20 @ 13:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0