Alice två år

Idag fyller Alice två år! Mammas lilla snäcka. Vi hade kalas för Kims familj igår. De kom hit och fikade och lämnade presenter. Idag kom mamma hit och vi gav henne våra paket som vi hade köpt. Mycket av det hon fick gick i temat Nalle Puh, hennes favorit!

Idag har det varit full rulle. Vi försov oss i morse, inte så farligt men jag kom upp en kvart försent och på morgonen när Felix ska till skolan finns det inte mycket tid över. Jag väcker honom 6.30 varje morgon och sen går han till bussen 7.15 så det finns inte mycket tid att spela med men det funkar. När jag hade lämnat Alice på dagis så gick jag hem och bakade en tårta sen åkte jag till stan. Spenderade förmiddagen hos Linda och Albin. Kimpa kom upp med lunch som vi åt. Sen åkte jag ner till mvc. Där gick det bra. Kurvan går uppåt och bebisen verkar stor som alltid annars. Än så länge kör vi på men går kurvan upp för mycket kan det bli tal om en extra koll. Men det är svårare att mäta på överviktiga oxå. Men ett stort barn lär jag få hur som haver. Däremot kollade hon mitt järnvärde som sjunkit, jag är dålig på att komma ihåg att ta mina tabletter. Då kollade hon efter och tydligen har min järndepå varit katastrofal sen dag ett. Bra att de säger det nu! Nu får jag knapra två tabletter dagligen ett tag framöver. Inte konstigt om man känner sig sliten ibland. Men ändå är jag piggare än många andra jag känner och känner inte av det här så mycket.

Efter barnmorskan drog jag mig till Coop för att handla i vanlig ordning. Där stötte jag på Charlie och vi handlade tillsammans. Sen kom Kim och hämtade oss och vi körde hem Charlie och passade på att ta en titt på hennes nya lägenhet. Den var jättefin, stora fönster och högt till tak. Fick träffa hennes söta små mopsar med. Nu väntar vi bara på att hon ska föda fram sin lilla Elton!

På kvällen har vi fikat lite med mamma som sagt och planerat lite inför lördagen då vi ska till Göteborg. Tyvärr missar jag en kompis 40-årskalas, men hoppas på att kunna fira henne en annan gång.

Veckan bjuder på en massa skrivande, två luciafirande och kanske röj hemma hos mamma.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0