I will grow trough this pain

Igår var jag i skolan. Men jag måste vara världens sämsta elev. Lektionen började klockan nio och jag somnade innan tio, ja närmare halv tio skulle jag tro. Satt och nickade till hela tiden. Läraren tidigarelade fikarasten för min skull. Gick till Gläntan och köpte mig en festis, smörgås och en skumtomte i hopp om att få lite snabb energi. Hjälpte föga kan jag tala om. Satt och nickade igen så då lade läraren in en "sträcka på benen femminutare" som hon så fint lade upp det. Då sjappade jag. Kunde inte sitta kvar till fyra som det var tänkt. Kan man inte ens hålla sig vaken en halvtimme så har man inget där att göra. Gick ner och tog en lunch med Therese. Och ringde Linda som jag hade planer på att träffa. Hon kom och hämtade mig på stationen. Sen skulle vi åka och fika men valde att åka och äta kinamat istället eftersom Linda inte hade hunnit få nån lunch. Så jag tog min andra lunch för dagen. Händer att jag gör det ibland när jag träffar kompisar. Vi ska fika men eftersom de inte ätit lunch så blir det självklart lunch istället och bättre att äta mat igen än att klämma i sig ett winerbröd eller så. Kanske bör fylla i  att jag alltid skippar middagen när jag äter lunch två gånger :) Men det var skönt att träffa Linda. Det händer alltför sällan numera. Man kan alltid vara sig själv med Linda. Vi tycker i stort sett jämt likadant om saker och ting. Vill man ha sympatier och nån som håller med så ska man vända sig till Linda. Vi tycker likadant som sagt och vi kan säga saker som man inte bör yppa i andras sällskap. Det är fantastiskt skönt att ha nån som tycker likadant och som man kan ha så roligt med. Linda är en av de bästa människorna i mitt liv faktiskt, det är hon verkligen och kommer alltid vara! Sen åkte vi till Maxi och handlade, man måste ju fylla på sina skåp. Sen kom Kimpalove och hämtade mig och vi åkte hem. Kim och svärfar fixade klart väggen i rummet och jag lagade mat. På kvällen var det tv i tre timmar. I sista programmet vaknade pallan och grät. Var inne till henne ett par ggr men vet inte varför hon var så ledsen och arg. Hon satte igång en sväng vid tre oxå men tystnade fort så jag lät henne vara. Sov risigt inatt igen, måste ha varit fullmåne för det var så jäkla ljust i rummet.

Klockan väckte mig runt sexsnåret. Gick upp och fixade frukost till Felix. Han kom iväg till bussen, åkte med Kim idag. Tog mig en dusch sen vaknade pallan som oxå skulle ha frukost och en massa kläder innan dagis. Hon var på mycket bra humör på morgonen. Natten var som bortblåst. Hon knallade runt på all is hon kunde hitta och var allmänt gullig.

Idag ska jag skriva på arbetet. Felix kommer hem vid 12.30 och sen kommer Kim och hämtar oss och så åker vi alla tre på utvecklingssamtal på skolan. Ska bli intressant att se vad fröken säger. Man har ju som sagt inte samma koll längre.

Sitter och lyssnar på Robbie Williams och tycker att livet är alldeles fab!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0