Walking in a winter wonderland

Idag tog jag med mig barnen och gick till pulkabacken. Felix är feberfri för första gången sen i tisdags så vi passade på. Kim stannade hemma och lade golv. Det var massvis med snö ute så man fick pulsa en del. Alice har för korta ben och tyckte det var jobbigt så jag fick hålla henne i handen och hjälpa henne. När hon väl kom upp på kullen såg hon gungorna och då ville hon hellre gunga. Felix åkte pulka en stund sen lekte de i parken båda två. När vi skulle gå hem stod Alice och skrek: "Gelix va ä du? Och Gelix jag kommer snart". Men det gjorde hon inte så jag fick hämta henne och hjälpa henne till pulkan och dra hem henne. Jag var helt slut när jag kom hem. Ramlade och satte mig på röva med så jag var rätt blöt med. Känns som att det är dags att inse att såna här saker blir jobbiga nu när jag är så stor som jag är. När jag kom hem blev det lugna puckar. Nu sover Alice en sväng, ska snart väcka henne sen drar vi hem till mamma och äter mat. Magnus och co åker hem om några timmar så vi får passa på att ses lite idag.

På måndag börjar Kim jobba igen och jag återgår till pluggandet som jag inte hunnit med nu. Ska träffa några kompisar till veckan samt ta mig till barnmorskan. Ska bli skönt att få träffas och snaggla lite. Känner att mitt behov av annat sällskap än familjen gör sig påminnt nu efter en vecka med enbart familjen sällskap. Att umgås är väl det bästa som finns?? I sure as hell think so!

Nu ska jag väcka snäckan och svida om från mjukisarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0