Fullspäckad dag

Vilken dag det har varit idag. Imorse duschade jag så kallt så jag skrek. Gav upp idén om att duscha kroppen och tvättade endast håret. Sen gick jag till dagis med Alice. Var med på samlingen sen lämnade jag henne i femtio minuter på dagisgården. Verkade inte bekomma henne alls. Efter jag hämtat hem pallan ringde jag några telefonsamtal slängde iordning lite lunch sen var det dags att ta bussen till staden. Där träffade jag Linda och Albin och vi gick och handlade lite kläder till lilla Mildred. Kunde inte hålla mig och köpte tre söta bamsekläder till Alice, en kjol, strumpbyxor och en body. Skulle kunna ha spenderat alla pengar jag hade därinne. Finns ju så mycket fint så man blir tokig ju. Sen blev det en lunch på stan och sen begav vi oss till stakvägen. Flickebarnet var såklart bedårande men ack så liten. Pytteliten var hon. Vi stannade hos Lisa ett par timmar och fikade och snackade lite. Kom hem och fixade middag. Nu mår jag krasst. Mår illa, har ont i magen och fryser. Tror det beror på att jag drack en kopp kaffe hos Lisa. Dricker inte kaffe annars just för att jag inte vill vänja min kropp med det. Har tillräckligt många laster ändå :) Men jag tycker att det kan vara gott med en kopp då och då men som sagt inget jag gjort till en vana. Och det tänker jag inte göra heller med tanke på hur jag mår nu.

Felix är nyfrissad förresten. Kim tog fram trimmern och sen har han halskedja så helt plötsligt ser han ut som sju år. Min stora kille! Han är härlig och rolig. Vi har pratat om Zarah och att hon är en perserkatt här hemma och Felix uppfattade det som att hon var en persika. Sen visade Kim honom gamla foton idag och bland annat en del på hans mormor och morfars gamla hund smulan som var en yorkshireterrier. Han påtalade hur liten den var Kim, mindre än en katt. Varpå Felix sa: Ja men det är ingen persika ialla fall! Kul tyckte vi. Har en rolig berättelse om lilla Smulan när vi ändå talar om trollen. Hon levde länge och sista tiden var hon blind lilla gumman. Men hon hade lärt sig var allt stod i huset och samma sak med trädgården den kunde hon utan och innan. Så hon knallade ju runt trots sin blindhet. Sen när Kims morfar fyllde sjuttio år så var vi där och hälsade på. På den här tiden så var Felix nyfödd och vi hade honom i bilbarnstolen på gården. Lilla Smulan var ute och gick sen lockade Kims kusin på henne varpå hon ska gå dit och hälsa lite. Bonk sa det då och lilla Smulan gick rakt in i bilstolen. Den hade hon inte räknat med, den hörde ju inte hemma på hennes gård. Det såg så kul ut. Lilla gumman, det var en rar hund det. Pytteliten men väldigt söt!

Nu ska jag äta lite kvällsmat här och sen lägga mig ner ett tag. Mår inte alls bra. Kursstart imorgon, spännande!







Tandlös och hål på knät precis som en riktig sexåring! (tror han har tre par hela brallor av tio möjliga)



Alice skulle promt med in till pannrummet där pappa höll till därav de sotiga fötterna 



Fasantupppen är på besök dagligen, här smiter han över till grannen



Stor och liten! Älskar den här bilden! Helt plötsligt blev Albin en jättebebis :) Till vänster nytillskottet Mildred

Nu lägger jag ner, har tagit mig en timme att skriva detta inlägget så illa mår jag. Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Tina

Shit vad stor Felix är nu! Värsta unga killen. javisst ser han ut som en 7-åring...Men han kommer nog alltid vara min lilla prins, fast det kanske man inte vågar säga längre? hehe...

Ha det så gott min vän!

Kram

2009-01-19 @ 21:21:46
Postat av: Anonym

Vad liten hon är,och vad söt.. hoppas du mår bättre snart så du inte har fått något illa... krya på dig kramar..

2009-01-19 @ 22:16:49
Postat av: Marie

Oj Va Felix är lik sin far, och vilka söta små fötter Alice har :) vi ses i morgon!

2009-01-19 @ 22:22:40
URL: http://majjsan87.blogg.se/
Postat av: Jenny A

Haha! Jättebebisen Albin! Gud va söt hon är Mildred.

Du får krya på dig vännen!

2009-01-19 @ 23:03:18
Postat av: N A T H A L I E

Åh vad fin Felix är!

2009-01-21 @ 19:44:24
URL: http://nathalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0