En redig uppdatering

Tänkte uppdatera min skara läsare om vad som händer i mitt liv just nu. Det är rätt så lugnt. Lugnet innan stormen skulle man nog lätt kunna påstå. Har massvis att göra i skolväg men har tagit semester nu och är slappare än vanligt. Får inte mycket gjort och det ger mig lite ångest. Idag t.ex har det inte hänt mycket. Skulle ha åkt på bio men fanns inga biljetter kvar, igår skulle vi oxå ha gått på bio men då fick inte Kim tag i de som vi skulle gå med i tid. Så Kim och T drog upp och fiskade istället. Jag lade barnen och nu sitter jag här. Tror jag ska se en film snart. Har gått igenom filmlistan men får nog göra det igen.

Hade en massa saker som jag skulle skriva om men har glömt bort varenda en. Alice badade i en vattenpöl förut och i en hink med skitigt vattenpölsvatten. Sen stoppade Kim ner henne i poolen och där hade hon roligt. De älskar att bada våra barn, barn gör ju ofta det.

Imorgon bär det av mot Krillebop, måste till banken och beställa nya kort. Har fört över mina pengar till Kims konto eftersom vi hela tiden ska handla en massa och eftersom jag inte kommer åt pengarna på annat sätt förutom det omoderna sättet att gå till banken och plocka ut. Kontanter är inget vidare, bättre att dra kortet. På tal om pengar så har jag sålt mina U2 biljetter nu. Skönt och ledsamt på samma gång. Jäkla Lail som måste lova bort sig till ett bröllop, förstår inte det jag :) Pengarna kommer dock att sitta fint på Öland, men fan vad jag hade velat se dom igen! Var ju på bästa plats oxå, skitnära scenen. Ja det är värt några tårar det där. Annat på inköpslistan nu är ny handväska, ny kalender och en massa skivor till husvagnen. Kim har investerat i en spikpistol till vad det nu heter (högtrycksluft?)Kompressorn så nu ska snart husvagnen vara i brukbart skick. Han gör inte så mycket som han från början hade tänkt sig. Tar inte bort väggarna alltså utan lagar och bättrar på. Sen ska den målas om invändigt och byggas en våningsäng i bak. Kanske hinner vi med en tur i höst. Har ju snart väntat ett år på att få använda den.

Hoppas på Thailunch imorgon. Min aptit har kommit tillbaka lite smått och jag får extrema sug! Igår när vi hade återträff här hemma åt jag massa tacos och fick skitont i magen och sen på kvällen åt vi det igen jag och Kim och barnen och då fick jag ännu ondare. Satt och frös och skakade hela kvällen och mådde pyton. Min mage var inte van med sån stor mängd mat, sen är det ju starkt för magen med. Så magen protesterade verkligen. Så jag får nog ta det lugnt på Thai imorgon hehe. Men bara jag får thai så är jag nöjd! Ska försöka få med mamma och bror och P. P har erbjudit sig att laga thaimat åt oss hon är ruskigt bra på det. Och det vill jag gärna ha oxå. Hur som haver ska vi umgås med dom. För de åker hem på onsdag och det är så roligt när dom är här! Önskar att dom bodde här!

Annars njuter jag mest av barnen och Kim såklart. Felix sa att det var paradiset nu för att det fanns så mkt bär på gården (vinbär å hallon samt smultron hos grannen). Och Alice hon mumsar på därute och lär sig nya ord varje dag. Nya ord är Fån (telefon), strumpa, tår, bompa, lass. Ja hon babblar mest hela dagarna även fast man inte förstår allt hon säger. Hej Zarah sa hon idag!

Annars så hade vi ju återträff igår här hemma. Sandra, jag, Linda, Tina och Bea och alla våra barn och kompisar till Felix så det var fullt hus. Jag bjöd på tacos och kladdkaka och det var trevligt som bara den. Sandra är en väldigt rar rjej, de andra tjejerna med såklart men dom träffar jag ju ofta annars eftersom de ingår i min närmaste skara. Bea hade med sig lilla nyfödda Gabriella, lilla kakan. De är verkligen små när de är nyfödda, vart tar tiden vägen? Underbara små bebisar så oskyldiga och små.

Nu får jag nog dra igång här om jag ska hinna se nån film innan ögonen ramlar ihop.








Kommentarer
Postat av: Sara & TYra

Vi bor på gröndals camping, 4 km från borgholm. Kanonfint!! lådbilslandet är ett hett tips. Felix är i en perfekt ålder för det!!

2009-07-21 @ 20:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0