Året första dopp!

Fullt ös här känns det som. Imorgon åker jag iväg så jag håller på och packar här hemma. Är ju en del som ska med när man ska vara borta i fyra dagar. Och sen vet jag inte vart vi kommer att bo. Trodde ju vi skulle bo på Luringen men det visar sig att det finns en del andra ställen att bo på så nu har jag ingen aning. Det kan bli hur som helst det här. Känns både skrämmande och spännande! Felix fällde några tårar imorse när vi pratade om att jag skulle bort, sånt är inte kul men jag vet att han kommer att ha det bra här hemma. är det någon som kommer att sakna så är det jag!

Idag har jag  bakat en rabarberpaj och plockat en del. Bjöd över våra kompisar på fika och Felix och Jonathan tog årets första dopp i poolen. Det var 18 grader varmt (kallt) och de frös men det gick och roligt hade dom. Jag väntar nog med att gå i tills det stigit åtminstonde några grader. En annan rolig sak är att det börjar ske ett genarationskifte i hålan där vi bor. Underbart! Som vi har väntat! Vi har bott här i sju år nu och aldrig förr har det varit en sån här positiv trend. Idag kom en gammal klasskompis och hälsade på oss. Han har köpt ett hus på våran gata och han har barn, det är ju fantastiskt! Sen har en till ung kille köpt ett hus här + en hel del andra unga som nyss flyttat in. Och det föds barn här ute igen. Jag är så jäkla glad över det här. Funderar på att börja strida för att få behålla skolan här ute. Något måste göras. I den skolan Felix ska gå nu finns det asbest! Bara en sån sak och en pump som står på hela dagarna för att hålla källaren fri från vatten. Dessutom så är det den dyraste skolan i hela Krille kommun. Nej man borde stirda alltså. Ska dra med mig ett par föräldrar sen kan kampen börja!

Lägger in bilder från dagen sen måste jag packa klart. Åker tidigt imorgon. Hörs igen på fredag eller så!












Kompisarna tog sina fyrhjulingar hit, sånt är härligt! Felix passade på att låna den lite. Ser ni bakom, man kan snacka om lokala skurar iaf. Regnade på baksidan av huset men inte på hela framsidan.

Kommentarer
Postat av: Tina

Hahaha, gud vad jag garvade när jag såg Felix min i poolen! Han är för skön den lilla spillevinken!

Hoppas att du får roliga och intressanta dagar ute vid Vänern. Jag messar ikväll så jag vet att du är välbehållen =) Stor kram

2009-06-22 @ 12:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0