Hundutställning

Helgen har gått lika fort som annars. I fredags åkte jag in till skolan relativt tidigt på morgonen. Hade redovisning på eftermiddagen och det gick så där. Skulle nog ha pratat lite längre, men annars gick det väl okej. Däremot så blev jag förbannad på läraren efteråt. Hon klantade sig en del kan man säga. Hon ska få så hon tål i utvärderingen sen, var så säkra! När jag kom hem runt sextiden så var det middag, hemmagjorda hamburgare och klyftpotatis. Till efterrätt gjorde jag en äppelpaj igen (på Felix begäran). Sen blev det Let´s dance såklart. Igår var jag hemma hela dagen. Åkte bara och handlade och sen såg vi Robinson på kvällen. Tyckte inte att det var något att ha, bara massa pakter och skitsnack. Men kan lova att jag lik förbannat kommer att sitta där varje lördag. Kim fixade klart det sista i vardagsrummet med. Projektortavlan blev inte mindre som vi befarat, däremot fick han hänga upp projan upp och ner i taket, annars blev det bra därinne.

Idag åkte jag iväg på hundutställning i Karlskoga med Alexandra och Luna. Kul att titta på folk och massa fina hundar. Fanns speciellt en liten valp som både jag och Alexandra ville ta med oss hem, snacka om söt. Det var så man dog alltså! Tyvärr så gick han inte vidare. För Luna gick det bra, hon var så duktig så lilla stumpan. Det var en rolig upplevelse, dock lite kallt i ridhuset och skitig och kall blev man, var ju skitväder ute. Efteråt åkte vi till Max och åt mat och sen vidare och handlade lite och sen hem.

Nu har jag fullt upp ett par dagar framöver. Tenta på torsdag och jag har en hel del att läsa innan dess så jag får sitta hela dagarna. Har en del böcker kvar tyvärr, sen vet jag ju inte riktigt vad som kommer på tentan så det blir nog intressant. Tentan är fram till 18 på kvällen och dagen efter så åker vi ju till Sthlm. Kan behöva komma bort lite känner jag, perfekt innan nästa svenskakurs drar igång på tisdag.

Vill bara tala om ett telefonsamtal jag fick i fredags när jag var i skolan. Det ringde hemifrån och jag trodde såklart det var Kim eftersom han var hemma med barnen då dagis var stängt. Men icke, det var lilla känslan (Felix). Han sa hej! Hur är det? Sen fortsatte samtalet och det visade sig att Alice sov och Kim hade gått till garaget en sväng och han hade tråkigt. Han satt och väntade på att klockan skulle bli två så han kunde få åka till en kompis och leka. Min lilla älskling, jag blev så glad när han ringde, helt spontant. Han börjar bli stor min kille ♥

Alice har ritat här hemma idag tyvärr inte bara på papper utan på väggar, garderober och annat. Sen passade hon även på att äta lite krita oxå. Sen satt hon och spottade på golvet lilla fia.





Nu ska jag gå och läsa en timme innan Beck börjar.

Kommentarer
Postat av: jeanette

lycka till på tentorna, hoppas det kommer att gå bra... kramar,

vore kul och få se kort på vardagsrummet :-)

2009-03-22 @ 21:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0