Första stegen (Kickan kan)

Idag är det en stor dag! Alice tog sina första steg idag. Jag har ju sett på henne att hon flera gånger funderat på att släppa taget och gå istället för att krypa. Idag hände det för första gången. Hon höll i min hand och gick sen släppte jag och tillslut knallade hon vidare. Inte så långt men hon gick ungefär fem steg själv några gånger. Hon gick mellan mig och Kim som hejade på henne och klappade händerna. Nu är hon på gång och hon kommer snart att lära sig. Kommer nog lösa en hel del det. Blir lättare för henne när hon är ute också, slipper sitta i vagnen så mycket. Sen tog hon telefonen mot örat och babblade som bara den, hallå skrek hon. Och igår när Felix och Kim skojbråkade så blev hon orolig eftersom Felix skrek så, så hon kröp snabbt dit och tog sig upp och pussade och tröstade storebror mys, mys mys!

Har varit i skolan idag men var fräck nog och smet ifrån lektionen ett tag innan den var slut. Jag ville hinna med bussen hem, så jag var hemma redan vid 12.30 hade jag suttit kvar 40 minuter till på lektionen hade jag inte varit hemma förrens tidigast 15.30. Köpte med en grekisk pastasallad från Selma så jag hade lunch när jag kom hem. Tyckte jag var värd att åka hem tidigt. Har inte missat skolan alls i stort sett och jag var trött, skönt att komma hem tidigt ibland.

Nu ska jag lägga Felix, sen är det nedräkning till......GREYS!





Fick inte upp fler bilder eftersom det krånglar som vanligt. Ciao!

Kommentarer
Postat av: charlie

ibland är det tillåtet att smita. kul med ett kort på dig å kim!

2009-03-04 @ 21:20:17
Postat av: Jeanette

vad duktig hon är, lilla pallet pallan...:-)

2009-03-04 @ 21:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0