<3

Imorse var det inte roligt att gå upp när klockan ringde. Jag hade så ont i ryggen så jag knappt tog mig upp. Det tog dubbelt så lång tid att duscha. Sen sov jag dåligt inatt eftersom Alice vaknade och grät flera gånger om men mest för att jag bara kunde ligga på ett sätt för att det inte skulle göra ont. Men jag kom iväg till skolan och det gick bra eftersom jag satt ner större delen av tiden. Dom ringde från dagis när jag satt på lektion. Alice hade kräkts och efteråt var hon väldigt ledsen. Först trodde jag att hon hade fått magsjukan men sen kom jag på att hon varit trög i magen ett tag och hon brukar ta i så hon kräks när hon inte får ut något. Så jag ringde upp och påtalade detta för fröken som ringde. Så dom gick in och tittade i hennes blöja och mycket riktigt jag hade rätt. Men då hade Kimpa redan åkt hem så barnen fick vara hemma från halv elva eller nåt idag. Skönt för dom allihop att bara ta det lugnt. För inte var Alice sjuk inte, nej hon var precis som vanligt klättrade och hade sig.

Vi har bestämt datum för en kryssning nu. Det blir nästa helg vilket passar mig utmärkt eftersom det blir dagen efter min tenta. Kommer kännas skönt att komma bort och bara ha det gott. Vi åker med kims bror, syster med pojkvän och pappa. Kommer att bli riktigt härligt. Bara det att komma hemifrån lite och bara tänka på sig själv och slippa alla måsten. Barnen får stanna hemma, de ska eventuellt bo hemma hos några kompisar som oxå har familj. Otroligt snällt av dom att ställa upp. Där kommer barnen att ha det superbra och det känns skönt att veta. Kommer kännas konstigt att åka ifrån dom speciellt lillan som aldrig varit utan oss över natten förut. Men man behöver komma bort ibland och hon kommer att ha det så bra där hon är.

Vi har köpt en kattrimmer och klippt Zarah en del så hon ser inte klok ut. Men vi valde att göra det själva så vi slapp söva henne. Hon hade inte tovor överallt men det var lättast att ta av allt. Just nu har hon hår på magen, benen, huvudet och svansen. Ska trimma benen oxå så hon blir av med alla tovor. Hon ser inte klok ut som sagt och smal som en liten fjärt är hon. Ser ut som en nakenhund. Och igår när Kim trimmade henne så gick hon in i löp oxå. Så hon har pipit hela natten och trampat med föttern, lilla gumman. Inte lätt att vara okastrerad katt i mars inte.


Just getting started!


En del av Zarah


Våran stora tjej som förser sig med penna och klättrar upp och sätter sig för att rita vackert :)


Felix när han var i Alice ålder


Kommentarer
Postat av: Jenny

Såg att mina tidigare inlägg inte var namngivna. Ber om ursäkt för detta :P Ser fram emot kryssningen. Ska bli sååå skönt att komma bort en stund. Det kommer bli samma sak för mig. Det är sista skoldagen innan praktiken och alltså ska allt vara inlämnat. Det kommer kännas så gött!

Men du är fortfarande inte bättre alltså? Inte bra det där. Kanske borde göra ett besök hos farbror doktor och få smärtstillande i alla fall?

Kan inte du lägga ut bild på Sarah(?) så man får se hur hon ser ut nyfriserad? Din beskrivning låter ju riktigt kul :D

2009-03-18 @ 09:39:59
URL: http://bernadine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vårkänslor? :)

2009-03-18 @ 09:46:16
URL: http://click.double.net/?25669;188;10613

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0