Sälja eller inte sälja det är frågan

Klockan är 09.20 och det är helt tyst i huset, det enda som hörs är Kims snusningar och värmepumpen som fläktar. Felix är vaken och han sitter på sitt rum, men både Kim och Alice sover fortfarande. Alice är en liten sömntuta, igår sov hon middag i tre timmar, sen lade vi henne 19.20 och hon sover fortfarande! Förvisso så var hon vaken en sväng i natt det hörde jag. Men jag gick inte upp till henne utan hon fick ligga därinne och babbla. Har inte vaknat och gett henne välling sen i måndags. Får hoppas att det får fortsätta så här. Hittils har hon druckit en flaska varje natt. De är inget hon behöver om man säger så, hon är nog rund ändå. Tydligen så höll jag på likadant som liten, men jag vägde mycket mindre än vad Alice gör (födelsevikt på 2100g).

Gårdagen spenderades i hemmet, Kim jobbade lite med veden och jag tog hand om barnen och Felix hade en kompis här hela dagen. Sen åkte vi och veckohandlade och hem och tittade på Wild kids. Alice fick vara med den här gången eftersom vi inte hann lägga henne innan. Hon krälade runt i jord från en kruka som hon dragit ut och eftersom godisskålen ställdes fram fick hon tag i en chokladbit som hon kladdade runt med. Och innan när vi packade ur matvarorna så fick hon tag i en körsbärstomat som hon snaskade på och allt kletade hon av på mig sen. Det är rart med barn! Sen såg vi på melodifestivalen Kim satt med mig för en gångs skull. Jag är glad att inte snälla snälla vann, men min favorit gick det inte alls bra för. Mitt i festivalen ringer Linda med dåliga nyheter! Hon ska på bröllop samma dag som vi ska på U2! Snacka om trist! Vi som hade planerat hotell, middagar, massa mys och umgänge. Det här var riktigt ledsamt. Alla började genast snacka om att sälja biljetterna. Jag kan tjäna en hacka på dom det kan jag, speciellt om jag har is i magen och väntar till sista stund. MEN jag vill INTE sälja dom. Visst vill jag ha pengarna, dom kan ju finansiera våran semester, men jag vill se dom. Jag älskar U2, men jag får aldrig med mig någon av mina andra vänner, inte en chans! Men däremot kan jag nog få med mig Kimpaluring det tror jag nog. Vi kanske kan göra det som en semester, det vore grejer det. Men som sagt vi får väl se vad som sker.

Idag är det tänkt att jag ska ta en promenad med Alex men jag vet inte om det går. Jag har så jäkla ont i ryggen, gör ont varje gång jag tar ett steg. Men det skiter jag i, jag behöver motionen. Det värker längst ner på höger sida, strax över svanken. Vet inte vad jag har gjort, säkerligen så har jag sträckt mig. Annars ska jag läsa Harry Potter, började läsa den igår och den är helt okej. Läser den inför tentan och jag får läsa allt vad jag orkar  för jag ligger efter så det skriker om det!

Här om dagen när jag vaknade så kraxade det högt i huset, jag tänkte direkt att en fågel har fastnat i skorstenen. Har nämnligen hänt förut och Kim fick bända loss den ifrån torkskåpet. Men sen när jag kom hem från dagis så såg jag hur en kråka klättrade upp ur skorstenen så jag tänkte att va bra stackaren kom loss. Men sen så pratade jag med Alex som frågade om det inte var så att han byggt bo där i. Och det tror jag han har. För nu hör jag krax varje morgon men ingen har dött än så han har bannemej flyttat in.








En sak på den här bilden är jag helt beroende av och det är inte godiset eller glassen. Nej däremot Samarinen, har haft magras 4 ggr den här veckan, vaknar varannan natt med otroliga smärtor. Måste nog ringa upplysningen på måndag. Har inte brytt mig förut under 13 år men ska det vara så här ofta så funkar det inte längre.

Nu ska jag göra frukost, för nu är alla vakna och dom sitter här brevid mig. Eller ja Felix hoppar och studsar och berättar för Kim om sitt robotspel haha.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ring och hör, du har annat att tänka på än en dum mage, den kommer säkert bli bättre, så ska du inte ha det, underbar du har haft, tråkigt med U2 bara, men att du och Kim åker skulle väll vara kul, fast jag vet det är ju inte som att åka med en kompis :-) många kramar

2009-03-15 @ 11:31:00
Postat av: Tezz(engla_matte/misskelly)

KAn ju bli en minisemester för er två utan barn..

Tycker du ska ringa å kolla upp din mage...

HA de gott.

KRAM

2009-03-15 @ 17:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0