Överstökat

Nu är dagen över. Åkte in tidigt till skolan och satt och läste på det sista inför tentan. Åt lunch och köpte snacks, det var helt onödigt för det enda jag åt under tentan var en läkeroltablett. Hur som helst jag var klar med tentan på en halvtimme! Jag som trodde att jag skulle bli sittandes till sex på kvällen, jag var klar innan tre. När jag kom ut så stod alla arga klasskamrater där ute. Jag har ju skrivit att de har klagat förut men nu var det värre än vanligt. Nu var det uppror därute. Jag klagade kanske en del jag med, men mest var jag förvånad att den var uppbyggd som den var. Massa årtal och författare man skulle placera in i olika genrér. Men jag vet inte alls hur det gick. Kan bli både och, har ingen aning så det får tiden utvisa. Funderar på att skicka ett pepmail till läraren iaf han som gjorde tentan. Den andra läraren ska jag oxå skicka ett mail till men inget trevligt, för hon är en riktig köna!

Nu på kvällen har jag tvättat en massa inför helgen, alla måste vi ha rena kläder. Alice lär behöva ha med sig en del ombyten eftersom det blir kladdigt när lilla donnan äter. Kvällen har jag spenderat kramandes med Felix, min underbara lilla kille. Han ska sova borta imorgon och är uppspelt över det, men det är ändå speciellt eftersom han bara sovit borta tre nätter under hela sin livstid. Väldigt lite egentligen, men vi har inte behövt ha honom borta mer än så. I morgon blir det stressigt, sen skulle dte tydligen vara skitväder hela vägen ner till Sthlm, men vi åker i god tid. Ska bli underbart skönt att komma iväg lite.

Sexed up
Loose lips sunk ships
I'm getting to grips with what you said
No it's not in my head
I can´t awaken the dead, day after day
Why don't we talk about it?
Why do you always doubt that there can be a better way?
It doesn't make me wanna stay

Why don't we break up?
There's nothing left to say
I've got my eyes shut
Praying they won't stray
And we're not sexed up
That's what makes the difference today
I hope you blow away

You say we're fatally flawed
When I'm easily bored, is that ok?
Write me off your list
Make this the last kiss, I'll walk away
Why don't we talk about it?
I'm only here don't shout it
Given time we'll forget
Let's pretend we never met

Why don't we break up?
There's nothing left to say
I've got my eyes shut
Praying they won't stray
And we're not sexed up
That's what makes the difference today
I hope you blow away

Screw you, I didn't like your taste
Anyway, I chose you and that's all gone to waste
It's Saturday, I'll go out
And find another you

Why don't we

Why don't we break up?
There's nothing left to say
I've got my eyes shut
Praying they won't stray
And we're not sexed up
That's what makes the difference today
I hope you blow away

I hope you blow away
I hope you blow away

Oh yeah
Blow away
Away
(Just not today)

Torsk på Robbie!!!

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Men vad har hänt med den där kursen då? Tenta? Uuuu, det hade aldrig vi.

2009-03-27 @ 07:27:06
URL: http://familjenbruce.blogg.se/
Postat av: Bea

Hej! Jag tkr absolut att du ska skicka ett peppmail åt stackar'n :)

Träligt med en massa årtal o grejer att svara på dock. Sånt minns man ju inte :P

Jag tänkte att jag ger mina två böcker inför nya svenskakursen till Julia så kan ni två kanske bytlånas? Det är ju bara två böcker jag har köpt som sagt. Men ni behöver inte köpa några "rena grammatikböcker" för så mkt pratas det inte om det i kursen.

KRAM Bea

2009-03-27 @ 12:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0