Cinderella

Nu är vi hemma igen! Har haft det riktigt bra. Åkte iväg och lämnade barnen på fredagsförmiddag sen åkte vi hem och blev upphämtade av Rickard, Jenny och Dennis sen gav vi oss iväg. Senaste dygnet har mest gått ut på att äta så mycket som möjligt. Kom ombord på båten runt halv sex på fredagen och då gick vi upp till hytterna och lämnade packningen sen gick vi ner och fikade och drack drinkar. 20.30 var det dags för middagsbuffé och jag säger då det. Mat överallt och vi åt och drack en massa gott . Hade ett perfekt bord, lite avsides brevid fönstret. Sen gick vi runt och spelade lite på maskinerna och satt och umgicks och hade det bra. Lade oss dock väldigt tidigt, nästan för tidigt för att erkännas. Kim var stentrött och jag pigg som en lärka så jag låg vaken två timmar eller nåt. Och gungade gjorde det så det stod härliga till, jag låg och räknade i sängen en, två, tre dit och en, två, tre åt andra hållet. Dagen efter var det frukostbuffé, umgänge och kortspel som gällde. Sen luncbuffé (ingen bantarresa direkt). Men det får det vara värt, fanns massa som var gott, en hel del vegetariskt oxå. Första dagen så såg jag endast en del av det så jag tog fänkål och grejer men det fick dom plocka bort (tallriken alltså) och så plockade jag av det godare utbudet sen. Efterrrätt var det oxå jämt, och minimunkar till frukost. Nu ska jag sluta tjata mat. Sen tog vi oss en tur eller två till Taxfreen och där var det trevligt alltså. Skulle vela ha köpt med mig hela affären hem men ekonmin tillät inte det. Sen åkte vi hem och hämtade barnen. Jag trodde vi skulle tas emot med lite mer glädje, men icke. Felix kom inte ens och mötte oss när vi kom (datorn stod på) och det första han sa var att han inte ville hem. Alice klättrade upp på Kim men verkade inte speciellt längtande hon heller. Alexandra har gjort ett otroligt jobb som extramamma och barnen har haft det oförskämt bra! Tack snälla, rara ni!

Ett litet tillägg bara: Det har varit otroligt skönt att komma hemifrån lite och fått umgås med härliga människor men man ser mycket tråk på en sån här resa. Fylla och folk som inte kan bete sig. Folk som går och sjunger tingeling och raggar på småtjejer fast de är gubbar själva kan jag stå ut med men spyor, fylla och folk som beter sig illa är värre. Vi blev vittnen till ett slagsmål jag och Kim. Vi såg hur de stod och hetsade varandra och helt plötsligt smäller en kille in en annan killes huvud i väggen på trappan, bara dunkade till. Sen var det i full gång. De slogs och ramlade sen ner i trappan ett helt gäng och fan va läskigt det var, kunde ju ha gått riktigt illa, men de skingrade sig nog snart för när vakterna dök upp var de borta. En stackare satt kvar i trappan och blödde.

Idag är det lugnt, Kim och Felix är på minisim och Alice sover. Hon tog Felix nyckelpigmålade stenar förut och gick runt med sen snavade hon till och slog i munnen på de stora stenarna så hon har varit ledsen och haft väldigt ont i munnen. Jag har tittat och tittat men inte funnit nån skada men ont gör det. Nu ska jag duscha och försöka se reprisen på Let´s dance, sen ska vi hem till mamma och äta mat för hon fyller år. Hon ringde nyss från stan lilla mamma och då var hon och handlade en massa barnkläder och hade hittat skor till barnen plus en massa kläder till dom båda. Vad gjorde man utan henne?





Här ser ni anledningen till att jag älskar Taxfree! Godis, parfym och sprit :)

Kommentarer
Postat av: athrin<3

va gottttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

2009-04-09 @ 19:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0