Tentaplugg pågår

Sitter här och äter kvällsmat och dricker varmt. Det behövs verkligen för jag fryser som en tok! Det är kallt och rått överallt, hur det är ute ska vi inte ens tala om, snacka om deprimerande.....Känner att jag börjar få ont i näsan och kroppen men tror inte att det är en förkyldning på gång. De jäklarna brukar hoppa över mig , inte för att det är nåt jag sörjer alltså det där biter oftast inte på mig. Eller nån annan i min familj heller för den delen. Vi är så jäkla friska här hemma så det liknar ingenting Alice har inte ens varit sjuk sen hon började dagis, hon har sammanlagt endast varit sjuk 2 ggr tror jag. Förvisso har hon ju inte levt så länge lilla gumman men ändå. Bara för att jag skriver så här ska ni se att jag blir sjuk, fast det tror jag inte. Jag brukar må mycket bättre efter en god natts sömn och tur är väl det. Hinner inte bli sjuk nu heller om man säger så. Hur som helst idag har jag läst och läst. Men bara två böcker, dock två hela böcker och en av dom var sjukt trist. Alice i underlandet, det var över 100 sidors lidande mer eller mindre. Sen läste jag Narnia, den var bra mycket bättre och man kände till varenda detalj. Imorgon ska jag ge mig i kast med de facklitterära böckerna som är två till antalet. Hinner verkligen inte med nåt annat än detta just nu. Slog iaf ihop en middag idag bestående av panerad och stekt rödspätta, potatis och sås. Felix kom hem från en kompis lagom till middagen och han klagade och ville helst slippa det där med mat som vanligt. Han äter inte mer än gärna iaf inte så länge det inte är frukost eller fika det handlar om. Alice mumsade och åt. Det är lite svårt att motivera honom till att äta vissa saker (t.ex fisk) eftersom jag själv aldrig någonsin skulle äta det själv. Jag lagar fisk ungefär en gång per vecka och inte ens Kim vill ha det, han äter utan att klaga men han är inte speciellt förtjust i det. Men något jag aldrig kommer att göra är att tjata på barnen att äta. Smaka ska man göra men jag tvingar inte i dom mat och gör ingen alltför stor sak av det, för då blir det bara värre. Titta bara på mig.

På torsdag är det tenta som sagt, den håller på ända tills klockan sex på kvällen. Då kommer man hem sent och dagen efter åker vi. Blir nog en del att göra på fredag fm. Det är ju en del som ska packas, och då tänker jag inte på packningen för mig och Kim som får plats i min skolväska utan snarare på det som Alice ska ha med sig. Kläder, blöjor, nappar, gosedjur, välling, flaska mm. Kim tycker att det ska bli lite jobbigt att åka ifrån barnen, främst lillan eftersom hon är så liten. Felix ser det hela som ett äventyr och han kommer att få sova över hos två av sina bästa vänner. Men lillan är så liten som sagt. Han saknar henne på jobbet och tycker att det räcker med att vara utan henne under dom timmarna (Felix med såklart). Men det kommer att gå galant och det är skönt att komma bort lite och slippa tänka på ansvar och matlagning och allt det där.

Nu är jag varmare och ska återigen krypa ner i sängen och läsa lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0