Bazar och packning

Sen kväll och jag har inte packat än. Har lagt fram lite kläder men det mesta packar jag imorgonbitti eftersom det ska användas innan jag åker (sånt som smink, schampo och deo). Det har varit en bra dag idag. Pluggade på förmiddagen och hämtade sen hem barnen. Lekte med dom och fixade mellanmål och mat och sen begav vi oss till bazaren. Där gick vi tipspromenad som Felix vann och handlade diverse saker som barnen gjort. Det fanns massvis att köpa och det är ett rätt trevligt moment det här. Barnen sjöng för oss föräldrar och var så duktiga så. Alice klappade febrilt med i häxan kokar te (hon älskar den). När vi kom hem beklagade Felix sig över att han inte gjorde lika fina grejer som sina kompisar och att han alltid blir påminnd om det. Mina ögon tårades och jag fick förklara för honom att alla är bra på olika saker men att han visst var bra och duktig så klart. Han är verkligen det. Innan vi gick så tog han med sig pengar från sin sparbössa och han räknade pengarna själv. Först fick han två tjugor och det visste han att det var 40, sen 2 tior, 2 femmor, en tjuga till och sen tio enkronor. Han hängde med hela tiden och räknade upp till hundra och det fick jag påminna honom om att han hade gjort och att det var väldigt skickligt. Igår pratade han och Kim algebra och han läste ut ett x hur lätt som helst. Han kommer förhoppningsvis inte få så svårt i skolan.

Nu ska jag packa lite och fixa lite matsäck tills imorgon, Sen blir det sängen. Ska upp om sex timmar!









BIlder från mobilen och den sista är våran picknick på vårruset.



Felix med sin vinst som han valde, ett mkt bra val tycker hans mamma :)



Det här köpte vi idag på bazaren, bilen och tavlorna har Filleflux gjort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0