Fullt ös

Sen sist då? Vet knappt vad jag gjort, känns som att dagarna springer iväg här. Men i tisdags hade vi seminarium i skolan och det gick bra. Igår var det först grupparbete i skolan halva dagen och efter det var det lektion. Sen åkte jag hem till Jea som var så gullig att hon ställde sig och lagade mat till mig. Hon är fantastisk den tjejen! Sen skulle vi åka till Karlstad och vårruset, men vi missade tåget eftersom vi trodde att det skulle gå 17.30 men det gick 17.25 och vi alla tre var där det var bara det att T var en bit bort (men väldigt nära) och dom vägrade vänta på henne så vi fick stanna kvar på perrongen. Så vi fick ta sexbussen vilket resulterade till att vi kom försent och jag hinner inte med att ta upp varje moment men jag kan säga så här: vi gick vårt eget vårrus och fick medalj, picnick och diverse annat. Satte oss ner och åt av allt det goda vi fick i påsen. Sen drog vi hemöver så det hela kändes mest som stress. Allt var över väldigt fort och kändes lite kaotiskt och vid närmare eftertanke skulle vi nog ha tagit en senare buss hem men det är ju så lätt att vara efterklok.

Idag har jag lämnat smågrisarna på dagis ett par timmar för att plugga. Snart ska dom hämtas och jag ska få i mig lite lunch. Sen ska jag hinna med att tvätta, städa och laga mat innan det är dags för årets vårbazar på dagis ikväll. Dit går jag själv med barnen eftersom Kim är nere och fixar med båtbryggan (han ska givetvis bygga en ny). Ikväll när barnen har lagt sig ska jag försöka hinna med plugga sen ska väskan packas för imorgon är det dags att åka på kryssning. Tiden bara flyger iväg och jag saknar de mina. De är fantastiska både barnen och Kim och jag längtar efter att bara få sitta i soffan och kramas med dom alla tre. Det här med kryssningen känns inte heller helt hundra. Lilla Lail är sjuk och har varit det ett tag. Jag har tjatat på henne att gå till doktorn och igår fick jag henne att ringa sjukvårdsupplysningen (på hennes initiativ såklart jag gav henne bara numret). Och nu har hon tydligen fått pencillin men hon har varit riktigt risig tydligen och jag är rädd att hon inte orkar imorgon. Jag förstår givetvis om hon inte gör det och har sagt det till henne hela veckan att vi kan boka om resan till senare om hon vill. Men hon har hela tiden sagt att hon vill åka i helgen. Jag förstår att viljan är starkare än kroppen i det här fallet. Hon skulle ringa upp mig sen. Något som är roligt i det här fallet är att Bea en gammal kompis och hennes sambo oxå ska iväg på samma resa imorgon. Såg detta inne på FB och tänkte what?? Skulle just ringa till henne då det ringer i min mobil och då var det givetvis hon. Det här är ju riktigt kul alltså, vad är oddsen liksom? Hahaha.

Nu ska jag sätta fart har en miljon saker att göra känns det som. Ha en trevlig helg! Det ska jag ha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0