Bad chicken

Idag är det bak som gäller här hemma. Har bakat pepparkakor med barnen och sen efter lunch ska vi baka lussekatter är det tänkt. Kim är iväg och handlar grejer till rummet så vi har hela dagen för oss själva här hemma. Ska pynta med, har tyvärr inte hunnit med det förut. Men bättre sent än aldrig.

Igår var vi ute och åt jag och tjejerna. Bestämde oss för att ge Roma en chans men jag vet inte jag. De enda vegetariska alternativen som fanns var grekisk sallad och pizza. Jag tog en pastarätt med kyckling och bad dom ta bort kycklingen och champsen och kanske tillsätta en annan grönsak. Det smakade helt okej och jag åt på. Men så fick jag nåt i munnen som jag identifierade som ickevegetariskt. Jag spottade, hittade fler likadana bitar och Linda och Jeanette smakade och konstaterade det jag misstänkte. Det var kyckling! Jag hittade kanske 6-7 bitar i hela pastan så jag misstänker att de kanske kom på sig själva därinne efter att ha lagt upp maten. "Just jävlar den skulle vara utan kyckling ja". För man kan inte gärna göra en kycklingpasta med 7 bitar kyckling eller? Jag skulle givetvis sagt till men dum som jag var så gjorde jag inte det. Jag kunde ju identifiera bitarna och på så vis undvika dom förutom den första som överraskade mig eftersom jag ätit halva tallriken när jag hittade den. Varför är man så lam för? Jag skulle sagt till, men det gjorde jag inte. Men det kanske resulterar i att jag inte visar min nuna där i fortsättningen. Annars drack jag en jättegod alkoholfri drink och hade trevligt med tjejerna.

Nu ska jag duka fram lunch här hemma. Sen blir det mer bakande och kanske en dusch med :)

Trevlig helg och ha en mysig första advent nu kära ni!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!

Är det ok om jag länkar dig på min sida...på bloggar jag läser?

2009-11-28 @ 15:42:45
URL: http://frokenmli.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0