Shame on me

Ännu en vecka till ända, ja en jobbvecka då helgen har ju precis börjat! Efter praktiken åkte jag och handlade och sen hem till familjen som varit lediga hela dagen. Felix var feberfri nu på kvällen hoppas det fortsätter så. Alice satte igång och åt på knäckebrödspaketet jag handlat hem. "Macka" skrek hon och försökte få upp det. När det inte gick sa hon päppa=hjälpa. Så frågar man ska jag hjälpa dig att öppna och då nickar hon så sött med sammanbitna läppar, nickar nästan jämt om hon inte ropar jaaa. Fast hon är såklart bra på att skaka på huvudet med våran lilla nejsägare. På kvällen blev det mys med Barda, sen somnade jag framför Idol i vanlig ordning.

Planerna för helgen är att gå på två barnkalas. Albin fyller ett år idag och Nellie imorgon. Det här är viktiga event eftersom det är deras första barn och deras första födelsedag så det vill jag inte missa! Man missar så mycket med dom som det är. Jag missade Mikas födelsedag, helt skandalöst. Jag skulle komma senare sa jag men glömde av det och det blev inte av. Inte acceptabelt, inte alls! Sånt kan jag inte riktigt stå för. Och jag ringer knappt mina vänner alls nu. Är ju borta hela dagarna och kvällarna försvinner av sig själv. Det här är baksidan med att "jobba" heltid. Det får lov att bli skärpning på denna fronten! Mina kompisar och deras barn är väldigt viktiga för mig!

Idag började Kim elda här hemma. Underbart varmt och skönt! Och gratis, och vi fick första elräkningen sen vi satte på pumpen som tydligen är effektiv. No more 4000 kronor bills, sånt säger vi nej till!

Nu ska jag kolla vem som åker ur Idol, trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0