I`ve become one of those people

Har insett att jag har blivit en sån där människa som jag själv har svårt för. En person som endast uppdaterar sin Facebookstatus med saker ens barn har gjort. Nu menar jag såklart inte att det är nåt fel att göra det. Men jag tror att vi kan vara överens om att det inte är intressant att läsa om hur många ggr ett barn bajsat under dagen. Sånt är till för bloggen där folk faktiskt kan välja om de vill läsa eller inte. Min kompis ville ha en Wilmer som nästa barn men har ändrat sig helt eftersom en viss persons status handlar om detta en hel del. Antar att ni från Krillebop vet vem jag menar. Jaja nog om FB men jag har blivit sån. Men får ursäkta mig med att jag är mammaledig och det mesta av livet just nu handlar om kidsen.

Eftersom det här är bloggen ska jag skriva lite om dessa kids. Igår var vi i Karlstad och handlade hela dagen. Lite jobbigt att släpa runt tre barn i en massa affärer, speciellt Alice som inte kan vara still en enda gång. Stannade i bilen och ammade Lukas när Kim tog med sig de andra in på Biltema. Han kom ut tomhänt eftersom han inte hann stanna och titta på något. Man ska handla utan små Alicear men svårt med barnvakt ju. Morgonen började på detta viset: Alice tar av sig blöjan och kissar på två ställen (varav ena på mattan). När jag står på huk och torkar kiss så kommer hon till mig med ett mushuvud. Bara att slänga och torka blod. Ja det är fräscht här på Bläckhornsgatan, jajamen!

Idag spenderade vi dagen nere hos svärfar. Vi grillade, snackade, eldade och fick en massa luft. Fick jaga efter Alice som mer än gärna försvann till skogs. Finns en massa djupa diken därnere med som man får akta sig för. Riktigt djupa diken, stupar hon där och ingen ser så finns det ingen Alice mer. Hon skulle gå över en bro för att komma till Rickard som eldade. Hon struntade i bron och tog vägen genom diket och sjönk ner till midjan. "Alice är blöt" sa hon. Så här höll det på så hon fick åka hem utan kläder. Det gick att krama vatten ur kläderna. Nu sover dom alla tre och jag njuter av tystnaden.

Ja ni ser, barnen barnen. Underbara barnen. Har inget annat att uppdatera om. Ni mina fina vänner känn min desperation och ring och skvallra med mig lite snart!

Kommentarer
Postat av: linda

Hehe kul om status uppdatering! Jag ska ringa till dig! Tänker på dig varje dag men går inte fått tummen ur! Fast det ska ju vara en självklarhet att ringa dig :-)..kram!

2010-04-11 @ 07:44:40
Postat av: Maria

Ja visst ska det! Men det ska ju vara en självklarhet för mig oxå! Men kvällarna går ju av bara farten. Ska satsa på att ringa dig imorgon när du är ledig. Så ladda upp med lite skvaller vetja :)



Kram fina du!

2010-04-11 @ 10:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0