Soft it is

Det här med att vara mamma det är ju fantastiskt! Det behöver inte konstateras eller göras nåt inlägg om, för alla som har barn vet att det är det bästa man kan ha och mamma är det bästa man kan vara. Finns ju inget man älskar mer än sina barn. Okej då var vi överens om det. Eftersom jag just nu är mammaledig så har jag ett rätt soft liv. Jag säger inte att jag inte har att göra för det har jag absolut. Barn ska tas om hand och ha mat, kläder, blöjor och kärlek mm. Och sen infaller ju i stort sett allt hushållsarbete på en annan när man är hemma. Inget konstigt med det. Man kan väl säga att jag har fullt upp men ändå inte. Dagarna fyller sig själva av olika rutiner med barnen. Men det är ett väldigt kravlöst liv jag lever just nu. Visst jag ska ta hand om barn och hem och så där men det går ju för det mesta av farten. Mornarna här hemma är riktigt hektiska, det är fullt ös från halv sju till halv nio ungefär speciellt i morse när Felix och Alice skulle ha utstyrsel och smink. Men sen när jag väl lämnat lillan på dagis så lägger sig lugnet. Lukas sover i vagnen några timmar och jag kan göra vad jag vill för en stund. Och man får några såna här stunder varje dag och det är guld värt. Men ingen kräver nåt mer av mig. Jag har inga uppsatser att skriva och inga arbetskamrater att vara trevlig mot. Jag är nöjd med livet som det är nu, det enda som jag saknar är mina vänner och all social samvaro. Men den biten ska det snart bli bättre med, det är en kort stund i livet det är så här. Som tur är finns nätet och telefon så man kan hålla kontakten ändå. Man är mamma men man är även kompis det får man inte glömma bort.

Nu inväntar jag Kimpa som ska komma hem så vi kan mysa lite hela familjen. Och inte behöver han handla heller för det gjorde jag förut. Fan va mat vi har hemma nu, varenda skåp är överfullt här hemma så nu blir det till att äta ur skåpen innan vi handlar nytt. Ska inte åka och handla under hela påskhelgen har jag sagt. Får väl se hur länge jag håller det löftet.

Ta hand om er och ha en riktigt Glad Påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0