I´m your biggest fan, I´ll follow you until you love me

Vi fick inte huset som vi kollat på. Det var egentligen tänkt att mäklaren skulle komma hit igår för att titta på vårat hus. Men han ringde på eftermiddagen och sa att han hade fått ett bud på huset så han skulle inte komma. Och hela dagen hade jag ägnat åt detta genom att förbereda och städa och torka. Hade planer på att tidigarelägga middagen men allt sket sig när mjölet var slut. Kim fick hoppa in på banken och kolla upp våra möjligheter för lån. Det blev avslag precis som jag förstått. Men det var inte mycket som saknades typ 400 kr/månad. Och då räknade dom på två hus eftersom vi inte sålt vårat än. Och amortering, underhåll, el och sånt på två hus drar ju givetvis ner chanserna rätt rejält. Men vi ville ändå försöka. Säljaren var desperat att bli av med huset och hade helst sålt det igår. Det känns tråkigt för det huset var verklgen perfekt för oss på alla plan. Men jag förstod ju att det skulle bli så här. Nu börjar planerna för vad vi ska göra med vårat hus. Bygga ut? Bygga rum i garaget? Bygga om köket så att det blir ett extrarum? Time will tell.

Kände mig trälig på kvällen och åkte ner på ett möte i skolan. Mötet handlade om att de ska flytta klass tre från Felix skola till skolan i Bäckhammar nästa år. Det blev en ganska hetsk stämning eftersom alla är misstänksamma och vill ha en ny skola. Jag använde min frustration och sa vad jag tyckte och tänkte om allt därnere. Kände mig nöjd efteråt. Ofta är det tvärtom. Jag öppnar ofta min käft i onödan och så har jag ångest över det jag sagt. Men igår kändes det bra. Kom hem och kröp ner i sängen med Kimpa och såg På True blood, såg kanske tio minuter innan jag gav upp och somnade istället. I natt vaknade alla barnen. Lukas skulle ju så klart ha mat, Felix var rädd för att han hörde otäcka ljud typ snarkningar (säkert jag) och Alice hade tappat nappen och ville ha välling. Sova får man göra när man dör.

Nu är de stora barnen i skolan och på dagis och Lukas sover i vagnen utanför. Passar på att lyssna på Spotify och surfar lite.

Nästa vecka åker vi ner till Stockhom en natt. Det ska bli skönt att komma hemifrån lite. Vi ska på begravning och det är såklart en tråkig anledning. Det är Kims mormor som gått ur tiden och det är ledsamt. Men samtidigt så tycker jag att begravning är ett väldigt fint avslut även fast det är sorgligt. Jag har begravt min egen pappa och även fast det var vidrigt så var det vackert och fint. Vi ska sova på hotell på någon gård. Ska bli skönt att umgås med Kims fina familj litegrann. Fantastiska Tina kommer ner och bor hos oss. Hon ska ta hand om Felix och Alice medans vi är borta. Begravning är inget för dom och det blir lugnast för alla om vi åker själva. Lukas följer så klart med. Det är ju väldigt enkelt att ha med sig honom, han sover ju och äter mest. Idag försökte han att skratta åt mig och fick fram nån form av fnitter från näsan ♥ Mina fina ungar, vad gjorde jag utan er?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0