Potträning och snigelträff

Idag är det en stor dag. Felix börjar ettan idag! Han var så förväntansfull när han skulle iväg imorse och så glad att han äntligen skulle få träffa alla klasskamrater igen. Han hoppasdes innerligt att alla tolv i hans klass skulle vara i skolan idag. Och han var så snygg när han gick iväg imorse. Hade en ny tröja och nya snygga baggyjeans. Han kommer hem om en timme ungefär och det ska bli så roligt att höra om hans dag.

Annars är det lugnt i huset för tillfället. Barnen sover middag och jag passar på att sitta här en stund. Det har varit en ganska lugn förmiddag. Det enda som hänt är att Alice tryckt ut Tyson i kattluckan så stackaren sprang runt på altanen alldeles förvirrad. I helgen hann hon med mer än så. Dammsugaren tog hon sönder, välte ner en kruka och sist men inte minst tvättade sig med sitt eget kiss. Tanken är att hon ska bli helt blöjfri nu och hon har kissat i pottan men inte längre. Hon håller sig och efter ett par timmar kissar hon ner sig. Jag tycker att jag och Kimpa lyckats ganska bra med barnen i de flesta situationer men det här med potträning är vi riktigt dåliga på. I lördags satte hon sig på pottan men inget kom. Sen hör jag hur det plaskar och då sitter Alice på vardagsrumsbordet och kissar och  det är kiss över hela bordet och det rinner ner på golvet. Då hoppar hon ner och börjar plaska med händerna i det. När jag säger till henne och går dit för att ta bort henne så börjar hon smörja in sig med sitt eget kiss helt hysteriskt. Stoppade in ungen i duschen och sanerade vardagsrummet. Hon har gått utan blöja resten av helgen med men inget kommer i pottan. Idag höll hon sig från åtta till tolv då jag satte på henne en blöja eftersom hon skulle sova middag. Jaja det är väl bara att härda ut, nån gång lossnar det nog.

Igår var jag och Kimpa på Ikea om det säger jag inget mer. Sen släppte han av mig i stan där jag shoppade lite kläder åt barnen. Tanken var att lägga krutet på Felix men det slutade med att han fick tre plagg, Alice fyra och Lukas sju. Alla bebiskläder är ju så söta! Han var den som hade minst behov av kläder men han fick mest, så det kan gå.



Ullis kom och mötte upp mig och sen gick vi och tog en lunch/fika innan Eva kom och hämtade oss. Det var dags att bege sig till Molkom för att hälsa på Mia och hennes lilla Ossian (och de andra i familjen med så klart). I dörren möttes vi av Lotus. Han är deras grand danois hane. Och han är så otroligt stor. När han sträcker på huvudet så är hans huvud uppe i mitt ansikte. Så stor är han alltså!


Stora Lotus och lilla Elsa



Mia hade bakat en supergod äppelpaj och en kladdkaka så vi fikade och pratade. Eftersom vi inte träffas så ofta så har vi alltid en del att avhandla. Sofia hade med sig lilla Emilia så det var två bebisar närvarande. Finns det nåt härligare än bebisar? Det var underbart att träffa Sniglarna igen.






Eva gullar med Ossian


Hur goa kinder får man ha?



Nu ska jag sätta mig och skriva ett protokoll. Styrelsemöte på onsdag, nu jäklar drar allt igång. I love it!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilka fina saker och hundar och bebisar!

2010-08-23 @ 15:55:47
Postat av: Jenny

Jag hoppas förresten att du uppdaterar om Felix första dag i skolan. Och det är klart det kommer lossna för lilltjejen snart också ska du se :)

2010-08-23 @ 15:57:13
Postat av: Maria

Jenny: Ja visst är de fina! Felix var mycket nöjd med första dagen. Det var mycket roligare att gå i ettan än i förskoleklass. Och de fick ett nytt stort klassrum och glass första dagen. Han är mer än nöjd! Och morgondagen trodde han skulle bli ännu bättre :)

2010-08-23 @ 21:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0