Here we go again

Idag har jag varit i stan. Lukas skulle på tiomånaderskontroll på bvc. Han vägde 12 185 och var 78,2 cm lång. Stor kille! Hade med mig Felix oxå eftersom han var hemma från skolan. Efteråt gick vi och tog en fika. Jag åt en sallad och Felix fick kladdkaka. Jeanette mötte upp oss så hon oxå fick sig lite lunch. Trevligt! Det blev en snabbis sen skulle vi ta bussen hem. Fick slita hårt med vagnen, säkert en decimeter blötsnö över hela gatan.

De ringde nyss från dagis. Kändes inte alls bra när jag såg numret på displayen (den hela). Nej men visst! Alice hade kräkts en massa vid bordet. Klädde på Lukas ytterkläder och sen drog vi och hämtade hem henne. Fan säger jag bara! Är det inte typiskt? Hon har varit hemma med oss alla som kräkts i över en vecka och klarar sig och sen när hon är tillbaka på dagis så slår det till. Nu halvsover hon på soffan och än så är det lugnt. Men jag är beredd med hink och trasa. Jag låter henne somna nu, hon behöver nog det och allt för att slippa spyor. Bara att hoppas att det inte tar om på Felix. Man är ju immun ett tag efter men nu har det gått två veckor sen han fick det och jag gissar på att skyddet är borta. Felix är extremt känslig mor magsjuka, han åker alltid på det. Dagiset i grannbyn är strömlösa så de hade kommit till Alice dagis idag på eftermiddagen antar jag. Grattis!

Nu disk och blöjbyte. Må gott och hoppas ni slipper magsjukeskiten som verkar gå överallt!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Stackars er! Hoppas att ni andra klarar er! Kram!

2010-12-16 @ 15:45:01
Postat av: Maria

Tack vännen. Läste nyss din blogg. Mina tankar är med er!

2010-12-16 @ 19:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0