Meanwhile I´ll hide my head Here in this paper bag

Seg dag men jag har fått en del gjort. Tvättat, plockat, fixat en lasange (innan klockan var elva t.om) och lite så. Kimpa är hemma eftersom Felix är sjuk. Han kräktes rejält halva natten. Nu har han feber och är ganska risig. Somnade på soffan förut, det är inte likt honom. Men än så länge är det bara han som är dålig, hoppas det fortsätter så. Tre av Felix kompisar har också magsjukan. Felix har enbart ätit lite yoghurt, skorpor, nyponsoppa och glass under dagen. Men alltid nåt. Kim var iväg och inhandlade en del "sjukmat". Det är inte mycket med Felix när han blir sjuk. Han blir så himla ledsen, gråter ofta. Jag är likadan, grinar varenda gång jag får hög feber. Något jag kan glädja mig åt är att Felix tycker att jag är väldigt trygg att ha i närheten när han är sjuk. Samma sak när han är rädd på kvällen och jag peppar honom. Han säger att jag alltid har så bra råd när han är ledsen eller rädd. Det har jag ifrån min pappa. Jag inger väldig trygghet under såna situationer. Min pappa var likadan. Jag ville alltid vara med honom när jag var sjuk. Han var världens tryggaste och bästa då. (menade inte att skryta över mig själv, men det är en av mina bra sidor, har flest dåliga tror jag dock haha).

Annars är det väldigt lugnt här hemma idag. Har ätit mellanmål och barnen fått glass. Annars händer inte mycket. I helgen är det kalas. På lördag ska vi uppvakta Alice lite. Hon fyller ju på tisdag men Kims familj jobbar långt bort så de får komma på lördag de som vill. På söndag ska Felix på ett kalas som jag oxå följer med på om jag är frisk. Sen adventsfika hos Linda på söndag, om jag fortfarande är välkommen vill säga :) Magsjuka brukar inte vara populärt. Höll Alice hemma idag för att minska risken för spridning på dagis. Magsjuka ska man akta sig för.


Lidl är billigt! Dåliga kassar har de iaf


God vegetarisk lasange

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0