The passion´s there, always gonna be, right?

Lukas kräktes igår igen. En gång på kvällen och sen på natten igen. Var bara att byta allt i sängen och slänga madrasskydd mm i tvätten. Han började i lördags med diarré, kräkningar hela natten, kräk och diarré hela söndagen. Diarré måndag, en kräk tisdag och sen två kräkningar på onsdag. Man är måttligt trött på detta nu. Jag vet att jag gnäller. Men jag tror att det är så att det är psykikskt påfrestande att inte veta om någon kommer att kräkas inatt. Får man sova? Kommer någon att vakna och kräkas? Man är liksom på sin vakt hela tiden. Varenda gång jag hör att det rör sig i nån säng eller dunkar i någon vägg så tror jag att nu kräks dom, speciellt eftersom Alice inte drabbats än. Det kanske låter löjligt men det är träligt och man är så förbannat trött på det. Trött på att hålla ungar hemma och inne. Gömma sig för omvärlden liksom. Det suger det vill jag lova. Men än så länge så har inte Lukas kräkts nåt mer idag. Men han är sliten och vill varken ha mat eller dryck. Har varit i kontakt med sjukvårdsupplysningen. De gav mig en del tips och bekräftade att det minsann är vinterkräksjukan vi har. Den går året runt men speciellt på vintern eftersom alla håller sig inne då och viruset sprids lättare. Det var även typiskt att småbarn hade spontana kräkningar med mellanrum. Har vi otur får vi ställa i kalaset i helgen oxå.

Nu till nåt annat. Har varit en lugn dag här hemma. Händer knappt nåt alls. Same old, same old! Kim har fått pallra sig till stan för att fylla på förråden. Ikväll Robinson, ja ni hör ju själv. Sen barnen! Har tagit hand om barnen, fina små barnen. Tålmodiga snälla barn som inte klagar fast allt står så still. Nej de är nöjda och glada. Lukas mår inte bra men han är snäll och glad ändå, lite lugnare. Men han är fantastisk det är han verkligen. En mindre komplicerad bebis hittar man knappt.

Måste skriva några rader om Bonde söker fru oxå. Herregud! Jag förstår varför de fortsätter med programmet. Det blir ju bra tv helt enkelt. Det gjorde ont i hjärtat att titta på Thomas när alla tjejer ville åka hem. Det som glädjer mig är att det inte lär vara problem att finna någon nu när han "marknadsfört" sig något. Ann-Katrin, ja vart ska man börja? Förutom att jag höll på att dö i förra programmet när vuxna kvinnan började sjunga en taggatråd och tyckte att hon bjöd på sig själv. My god! Men jag lider med henne med. Hon vill finna kärleken men det är inte så lätt. Hon kunde dessutom ha klätt upp sig lite igår. Jag menar middag och champangeprovning på ett slott och kvinnan kommer i ett par gamla shorts som liknade något jag hade i början på nittiotalet. Samma sak med tröjan. Visst hon var inte så hemma i klänning det har vi alla sett. Men en fin blus hade hon väl kunnat hitta inför kvällen. De är verkligen udda, små original :)

Nu ska jag lägga Felix sen blire Robinson. Kvällens höjdpunkt!

På lördag åker jag till Göteborg med två kompisar över dagen. Blir väl lite shopping, mat och att glo på folk. Ska bli trevligt. Skönt att komma hemifrån lite.

Nu ska jag lägga Felix sen blire Robinson. Kvällens höjdpunkt!

Kommentarer
Postat av: Sara & Tyra

hahah det hade kunnat vara jag som skrev om bonde söker fru!!! precis samma saker stör jag mig på!! Helt jävla galet att kvinnan tycker att hon bjussar på sig själv.. hur är hon till vardags när hon inte gör ngt för att anstränga sig isf???!!! samma sak med dom fula shorten..skulle jag vara med i tv skulle jag sannerligen försöka visa mig från min bästa sida iaf. Det blir ju mer o mer lyteskomik men det är roligt att följa!!! Jag kÄnde nästan hur jag själv ville ringa Tomas och erbjuda mig att gifta mig med honom. Usch stackars.. mitt hjärta bankade för honom i onsdags framför tvn..



Hoppas ni snart får vara friska!!!!

2010-12-10 @ 08:41:27
Postat av: EstherEvelina

Fin design ! Kolla år blogg :D

2010-12-11 @ 13:34:08
URL: http://estherevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0