Maybe that´s what happens when a tornado meets a volcano

Blir inte så många uppdateringar här. Dagarna flyger iväg och det är fullt ös med kidsen hela dagarna. Vad har vi gjort sen sist då? Hade ju förlovningsdag och Kimpa körde ved hela dagen. På kvällen åkte han in och köpte Kinamat som vi åt framför en film och lite lösgodis efter det. Ungarna sov och det var fantastiskt. Har man tre barn så behövs det inte så mycket för att man ska njuta och känna sig bortskämd. En måltid utan störningsmoment är alla tiders kan jag lova.

Dagen efter åkte vi till Gottbol och badade och det var underbart skönt. Alice var ute på det djupa, hon hade givetvis muskler på sig så hon flöt. Hon är så modig och älskar att bada där vattnet är lite djupare. Hon flyter på både rygg och mage. Men sån är hon ju lillan, helt fearless. Men man ska ha respekt för vatten. Barn och vatten kan vara en livsfarlig kombo. Har läst en blogg om en mamma vars son drunknade när han var på ett utomhusbad med sitt fritids. Helt jäkla vidrigt :( Sen läste jag att en fyraåring avlidit i går, han drunknade för några dagar sen men låg på intensiven men gick inte att rädda.

Kim har även sjösatt båten, vi har dock inte åkt något med den än. Igår var vi till Hova riddarvecka, barnen uppskattade det mycket men det blev väldigt varmt åt Lukas. Men alltså vilken sommar, fucking lovely! Nu när vi har det så här så undrar jag hur vi står ut resten av året. Alla årstider har väl sin charm men sommaren är för kort den borde vara dubbelt så lång. Samma sak med semestern, så mycket man vill hinna med! Vi ska väl ta oss en tur till veckan men vi är inte riktigt på det klara med vart vi ska ta vägen än. Att åka husvagn är mysigt men mysigare i teorin, kommer att bli lättare och lättare ju äldre barnen blir. Sen ska vi till Skara över dagen, tanken är att vi ska lämna Lukas hos farmor men vi funderar på att åka med bara Felix. Han är ju den som får ut mest av det och så slipper vi springa ihjäl oss efter Alice. Hon vet ju inte vad hon missar heller. Lyxigt för Felix att få ha mamma och pappa för sig själv en hel dag. Ja det tåls att tänka lite på. Sen är hon så frusen av sig så en av oss kommer att få springa efter henne på land medans den andra badar med Felix.

Var ute och åt med Linda och Charlie i tisdags med. Mycket trevligt! Vi var på nya indiska stället. Jag beställde en vegetarisk gryta med cashewnötter, russin, kokos, grädde och grönsaker. In kommer en liten skål med squash, broccoli, blomkål, en cashewnöt och två små russin i någon sås som inte smakade något alls. Det var inte riktigt den härliga gryta jag hade föreställt mig. Iof gillar jag varken squash, broccoli och blomkål så mycket men ändå. Linda som åt kött fick god mat men vegetarisk mat är nog inte deras staka sida skulle jag tro. Men alltid trevligt att träffa mina hjärtan, tack!

Idag har ungarna badat i poolen och Kimpa har klippt häcken. Nu är han inne och handlar och köper nya däck till bilen. Ute regnar det och jag ser fram emot kvällen!

Kommentarer
Postat av: Lail

Haha ja det var nog jag köttätaren som drog vinst lotten kring matbordet i tisdags =).. Nu har jag bara några timmar kvar tills jag går på semester. Skööönt. Vad roligt och åka till Skara dit skal vi med hade vi tänkt! Kram kram

2010-07-16 @ 08:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0