Trött

Oj vad jag är trött. Känner mig nästan för trött för att orka existera. Det är inte jag som börjat jobba så det borde inte vara jag som är ett kolli haha. Men idag var allt som vanligt igen vilket inneburit att jag haft barnen helt själv från morgon till kväll. Har inte gjort mycket alls. Frukost, bakning, lunch, utevistelse, middag och läggning. Trösten i att Alice inte sover middag är att hon lägger sig innan sju och det är riktigt skönt när man är trött. Men det har varit en bra dag, Lite konflikter som vanligt men så är det ju att ha barn. Sen Lukas började äta mer vanlig mat så blir det ännu mer rutiner som ska passas in. Det ska ätas ofta och på olika tider så dagarna går ju om man säger så.

Nu låter det som jag klagar igen det är inte alls meningen. Läste på Lottas blogg att det svåraste hon gjort är att vara just förälder. Jag har alltid tyckt att det varit enkelt och självklart. Men nu är jag redo att omvärdera. Det är svårt ibland. Det är en sak när man har ett barn att rätta sig efter men när man har tre med olika behov så är det fan svårt att få till det ibland. Som ikväll Lukas var hungrig och trött och Alice skulle läggas och samtidigt så ville Felix och han kompis bada i poolen (förvisso så sa jag nej för kallt) men det hade inte gått ändå eftersom man hela tiden måste övervaka dom när de badar. Eller som när jag stod och lagade mat. Skulle stuva makaroner och kunde inte lämna plattan eftersom det bränner fast om man inte rör. Lukas ville ammas och sova och Alice smet ut efter Felix. I såna lägen är det småtrixigt att vara förälder.

Men som ni alla vet så finns det inget bättre än ungar. Mina fina små grisar ♥

Nu nattmacka sen sängen innan jag stupar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0