Bajsprat

Jag är så jäkla trött på bajs. Det handlar bara om bajs här hemma dag som natt. Det är Alice mage som krånglar i vanlig ordning. Vet inte vad jag ska göra längre. Vi ger henne lactulos regelbundet och för ett tag sen fungerade det prickfritt hon bajade löst och relativt ofta. Nu går det inte alls. Jag vet att hon inte är hård, men det är psykiskt. Om man observerar henne så kan man tro att hon står och klämmer  flera ggr per dag men det är fel hon håller emot. Kniper med hela kroppen varje gång hon behöver bajsa. Och det funkar. Trots 20 ml lactulos per dag, ungen kan hålla emot! På 13 dagar har hon bajsat fyra gånger och bara en gång rejält. För att hon ska bajsa överhuvudtaget så har vi fått ge henne lavemang och dom är nu slut. Kim är inte hemma och affärerna är stängda. Jag har retat hennes tarm med en termometer (hemskt jag vet), burit henne och masserat magen men inget händer. Nu ligger hon för kvällen men jag vet att hon kommer att vakna flera gånger i natt av kramper. Hon lider så vårat lilla hjärta och inget kan man göra för att hjälpa henne. Att bajsa är en sån naturlig sak men här hemma funkar det aldrig. Felix hade exakt samma helvete han. Det är bara att hoppas att Lukas slipper det. Ska ringa till Eileen imorgon och rådfråga henne lite. Alice har inte varit på någon 2,5 års kontroll än. Har dem slutat med såna eller är det bara slarv som gjort att vi inte fått nån tid? Någon som vet? Och inte äter hon heller, det enda jag får i henne är lite fil om hon kan sitta och välling.

Annars har jag inte så gjort så mycket denna dag. Felix har haft en kompis här och jag har fyllt poolen. Kimpa satte upp den igår och fyllde tills vi gick och lade oss. Sen satte han på vattnet imorse igen och efter 8 timmar var den full. Skulle vrida av kranen men vred åt fel håll och skiten låste sig. Fick stänga av vattnet i huset. När jag väl fick av kranen med hjälp av en skiftnyckel så satte jag på vattnet igen. Då började kranen till diskmaskin spruta så det var vatten i halva köket (iaf nästan). Fick springa ut i garaget och strypa vattnet igen. Tillslut fick jag ordning på även detta.

Kim har bara en dag kvar på jobbet, sen har han semester. Kattbebisar runt hörnet och eventuellt besök av brorsan i helgen om dom kommer hem gör livet lite extra ljust nu. Förvisso har jag planer hela helgen som gör att jag egentligen inte hinner träffa dom, men tänker skapa luckor om dom kommer. Får helt enkelt prioritera.

Nu te, knäckemacka och tv!

Kommentarer
Postat av: Bea

Hej Maria! Tack för att jag fått komma in och fortsätta läsa! :) Du skriver ju så levande texter.



Låter hemskt otrevligt att behöva ha tarmproblem när man är så liten :S Hoppas det ordnar sig snart för henne!

KRAM till dig!

2010-06-24 @ 01:42:44
Postat av: Emelie

Hej!

Jag tackar också för att jag får fortsätta läsa, för du skriver verkligen bra! Synd om Alice att hennes mage krånglar :(



Du/ni får ha en underbar midsommar!

Kram Emelie

2010-06-24 @ 06:34:11
URL: http://frokenmli.blogspot.com
Postat av: Maria

Tack så mycket tjejer! Va ni är rara! Trevlig midsommar på er två!

2010-06-24 @ 22:43:44
Postat av: Anneli

Hej vännen!



Hemskt när det är så där. Det som hjälpte mina stora barn så var det att sitta på pottan/toan och läsa en bok eller tidning och lyssna på sagor eller musik samtidigt. Helt enkelt (fast det är inte enkelt)försöka göra bajseriet till en rolig upplevelse. Lycka till! Kram

2010-06-25 @ 16:26:36
Postat av: Sara & Tyra

Vi har samma problem här ( inte riikigt lika illa med 4 ggr på 13 dagar men nu är det väl 4 dagar sen). Tyra käkar lactulos varenda dag och har gjort 1 år.. Missar man någon dag är det kört.. det är så synd om dom små liven!!

2010-06-26 @ 12:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0