Lugn söndag

Idag är det en lugn söndag och det är tanken det. Kim skulle egentligen ner och fixa med båten men bestämde sig för att bara ta det lugnt. Han har nog insett att han måste bromsa in ibland. Man kan inte köra på i det tempot han gör, han måste få vila lite oxå. Klokt val! Tanken är att vi ska pula lite i trädgården, ska sätta våra tagetes och rensa rabatter, kanske oxå börja med att rensa och kratta sten där poolen ska stå. Det är ju dags att sätta upp den nu. Jag har dock inte ens kommit ut än. Lukas och Alice sover. Hon är sliten Alice och går bara runt och snuttar hela tiden. Nappen i munnen och kaninen intryckt i näsan. Vet inte om hon går igenom en utvecklingsperiod och växer mycket nu eller om det är värmen som gör henne så trött. Både vi och fröknarna på dagis har märkt en drastisk förändring hos henne. Som igår då sov hon på väg till stan och sen somnade hon på soffan mellan halv fem och sex på kvällen men sov ändå för kvällen vid åtta sen.

Igår hade vi barnkalas här hemma, så Alice hade ju anledning att vara trött. Kalaset gick bra men oj vad det märks att det bara var killar på kalaset. Tuff attityd, framfusiga och det roligaste av allt tyckte dom nog var när en stor bil gick sönder. Inte för att gå in för mycket på det här med genus, men det blir så himla tydligt ibland. Till allas stora lycka så kom glassbilen mitt i kalaset så killarna fick glass oxå. På kvällen åt barnen godis och Felix lade sig som vanligt med magknip. På kvällen såg vi på Sommaren med Göran och jag nickade inte ens till trots att jag var mycket trött. Eloge till mig!

När jag skulle sova så höll jag på att bli galen på min jävla hals. Förlåt om jag tjatar om den, men den driver mig till vansinne ibland känns det som. Nu gör det inte fullt lika ont, nu är det mer svullet istället och har över gått i hosta och heshet. Kan knappt prata från och till och imorse när jag sjöng nationalsången så undrade Felix varför jag kraxade så. Jag låter som en kärring som rökt för mycket cigg i 40 års tid. Viss mat får jag dela extra mycket för att få ner. Funderar starkt på att ringa VC imorgon, vet inte om man ska ha det så här?

Hade tänkt mig ner på Visnumskilsdagen idag eftersom skolbarnen ska tåga in. Men vi struntar i det, Kimpa ska bara få vara hemma. Jag är ju inte därifrån och det finns en viss person jag inte är sugen på att springa på så det var nog ett klokt beslut att stanna hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0