Hemma och skrotar med kidsen i vanlig ordning

Idag har jag varit hemma själv med kidsen hela dagen. Kimpa är på kryssning och har det gott. Nej jag är inte bitter, men jag saknar hans sällskap. Fick ingen sovmorgon imorse men det trodde jag inte heller. Pallrade mig ur sängen strax innan sju skulle jag tro. Lade mig på soffan med Alice en stund. Felix kom och joinade oss, mysigt men trångt. Hörde hur lilla Kewitz började babbla inne i rummet och pallrade mig dit. I lagom tid för en bajjblöja. Ja ni hör ju! Men vi har haft det mysigt. Tog en promenad ner till affären och köpte lördagsgodis till barnen och fika till morgondagen. Det var rätt kallt ute och Alice grät lite på vägen hem. Har faktiskt inte bakat nåt lussebröd än. Inte fått upp några stakar eller stjärnor heller tyvärr. Men däremot bytt till julgardiner i alla rum utom i vardagsrummet. Kunde inte skruva loss där eftersom skruven satt för nära väggen. Så det sista lämnar jag till Kimpa. Han får ta tag i det imorgon. Det kommer nog att glädja honom (eller inte).

På eftermiddagen kom en kompis till Felix hit. Det har verkligen varit en lugn dag. Trodde ett tag att jag skulle behöva slita av mig håret pga Alice men det gick bra. Hon brukar riva ut jord ur Felix blomkrukor. Likadant idag och jag kommer in och tar henne på bar gärning. Då vände hon ner ansiktet i pallen och skäms.

-Vad gör du?
-Jag river ur jord
-Får man riva ur jord?
-Nej
-Varför gör du det då?
-Jag ska inte göra det nåt mer. Jag bara skojade!

Sen var jag körd. Första gången hon sagt att hon skojade. Jag började ju så klart att le. Skitunge! Nio gånger av tio är hon bara gullig trots att hon målat på två bord med bläck (!) i helgen. Hittade även min kräm som varit borta. Lukas sket ner sig och Alice som alltid ska vara med och kolla drog pallen till skötbordet. När jag sen skulle lyfta bort pallen så stod det en burk med hudkräm där på golvet. Härlisch!

Nu ska jag se nån film eller serie. Om 2-3 timmar kommer min man hem ♥

Vad gör ni i helgen? Och hur firar ni första advent?






Alice älskar att snosa i kaninens skrev haha




Kommentarer
Postat av: Sara

Man kan inte göra annat än kr när man läser om vad bus-Alice haft för sig:D tuts drar också kommentarer ibland så att man tappar hakan och skrattar fast man borde behålla sin allvarliga min;)

2010-11-29 @ 07:56:41
Postat av: Sara

Mobilen som väljer sina egna ord när man inte passar sig:) kr= le och tuts = Tyra :)

2010-11-29 @ 07:58:27
Postat av: Maria

Haha ja jag vet, ibland är det svårt att hålla minen. De är härliga våra små tjejer!

2010-11-29 @ 15:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0