Slött

Har sovit dåligt inatt oxå. Lukas hostar väldigt mycket på nätterna och det håller honom vaken eftersom nappen hoppar ur. Gav honom välling och hoppades på att han skulle somna om men icke. Det tog en timme tror jag och då hann jag ge honom nappen säkert 30 ggr. Precis när han somnade så hörde jag hur Alice tände lampan i sitt rum och öppnade dörren och kom ut. Hon gör så när hon vaknar på morgonen men nu var klockan endast 2.30. Sprang upp och förklarade att det fortfarande var natt. Givetvis krävde hon en flaska hon med för att somna om. Stod och blandade välling samtidigt som jag drömde om ett hotellrum. Jag vet att jag klagar men det är jobbigt att hela tiden bli väckt. Tänkte slumra nu på morgonen efter att ha lämnat Alice på dagis men då somnade såklart inte Lukas. Nej han satt och lekte i sängen. Sötast! Men jag ska inte klaga, man ska sova dåligt som småbarnsförälder.

Kimpa ringde nyss och berättade att han är på väg hem. Han har oxå fått skiten jag hade och mår inte alls bra. Nu är det bara Alice som inte är smittat men hon hostar, men mår bra. Men det går vattkoppor på hennes dagis så jag bara väntar på att hon ska bli dålig hon också.

Det blir nog en lugn helg här hemma. Mysa med familjen, men det är inte fy skam det heller. Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0