110404

Idag är det en stor dag! Våran lilla Lukas började på dagis. Jag har alltid tyckt att det varit kul att sätta in barnen på förskolan men denna gång är det mer motigt. Kanske är det för att han är vårat sista och yngsta barn jag vet inte. Men alltså föräldradagarna börjar sina eller är mer eller mindre slut så vad har man att välja på? Kör på nya metoden med tredagars inskolning så vi var där mellan 8.30-12. Så vi åt lunch innan vi gick hem. Imorgon ska han sova där eftersom han ska vara där till halv två. Spännande att se hur det går. Lukas betraktade saker i vanlig ordning och han lekte också. Han tog det coolt som vanligt. Syrran fanns ju med. Hon tyckte att det var konstigt att jag aldrig gick hem. Hon bad mig ta Lukas och gå hem så hon kunde få puss och kram. Annars gick första dagen riktigt bra.

Nu har vi just avklarat mellanmålet här hemma och höjdpunkten är väl att Kimpa kommer hem om nån timme eller så. Han ska veckohandla efter jobbet. Tapetsering är påbörjad i vardagsrummet, känns kul. Det är andra gånger som vi gör om därinne. Första gången var hösten 04. När man påbörjat en andra renovering på ett rum så inser man att man bott här länge. Nio år till sommaren.

Lägger in lite bilder från senaste veckorna




Gåtränar med storebror


Hamrar som pappa


Nu kan jag själv!






Tumörsjuk pannkaka


Mkt mat jag vet. Men jag dokumenterar ju min vardag och gör inte mycket annat än att laga mat känns det som ;)


Suddig bild på Lukas första dag på dagis.


Barnen på dagis hittade ett kadaver från en fasanhöna på gården. Vi har flera som går runt här i samhället. Vi har en tupp och tre hönor som går runt på våran gård varje dag. Mysigt! Jag gissar på att det bara finns två hönor kvar. Undrar vem som tog henne.




Kommentarer
Postat av: Sara

Nämen vänta här nu..Lukas på dagis.. det går så fort att jag blir mörkrädd=) Vad har du för planer nu? ska du ge dig ut i arbete? tycker att det här året har gått läskigt snabbt!

Ha en fin dag!!

2011-04-05 @ 10:26:45
Postat av: Maria

Ja jag vet det är helt knäppt! Är nästan jobbigt denna gång faktiskt men vad ska man göra? Ja precis nu ska jag börja jobba. Ska bli spännande!



Kram på dig!

2011-04-05 @ 22:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0