Göteborgstripp och mer

Klämmer in ett inlägg här nu på sena kvällen. Eller sena och sena allt är ju relativt! Idag har jag jobbat. På eftermiddagen kom Linda och Ville hit och förgyllde min eftermiddag. De hämtade mig på jobbet rättare sagt. Fina Linda! ♥ och igår körde fina Alex mig ♥. Har världens bästa vänner! Sen hämtade jag barnen som jag fick njuta av hela eftermiddagen och kvällen. Underbara fina små hjärtan! Jobbade igår med, imorgon är jag ledig men jobbar torsdag/fredag igen.

Resan till Göteborg var lyckad den med. Kom ner på fredagkvällen. Stannade på en restaurang och åt på vägen ner. Där träffade vi en hemsk mamma och pappa med för den delen. Det var en familj med en son och en dotter. Pojken var säkert i Felix ålder skulle jag tro. De stod framför menyn och jag sa till Felix att jag snart skulle läsa för honom vad som fanns att äta. Detta sa jag diskret och inte för att påpeka att de stod framför mig utan mest för att Felix undrade. "Du får fan inte stå i vägen" sa mamman och slet armen av ungen. Fast det var väl om man ska hårddra det mamman som stod i vägen med sina 120 kilo. Och de skrek på pojken. Allt han gjorde var fel. Jag vet att man inte ska mjäka med barn men har oxå lärt mig att man inget vinner på att bråka på barnen. Prata med dem och förklara varför man gör si eller så eller inte. Ibland får man välja sina konflikter. Och en annan sak jag lagt märke till men som är min egen reflektion (alltså det är vad jag anser/tror). Det är att miljön ofta spelar roll när det kommer till barn med svårigheter. Eller inte svårigheter men vissa beteendeproblem som barnen har. Finns många barn det är synd om. Märker det mer och mer och mitt hjärta brister. Helt klart nackdelen med att jobba som jag gör. Kimpa missade hur som helst allt detta med mamman men jag berättade för honom i bilen sen och Felix hade oxå reagerat och var upprörd. Usch! Vissa skulle inte ha barn så är det bara.

Kom ner och somnade svettiga i sängarna. Jisses vad varmt och kvavt det var. Morgonen efter var vi uppe och åt frukost i bra tid. Hade planer på att åka till Danmark, Liseberg eller öar men vädret lämnade oss med få alternativ. Åkte hem till brorsan och sen drog vi till Universeum. Mycket trevligt men sjukt hett! Men kul var det. Sen hem och fika och åt mat. Beställde onlinepizza men Phrom lagade mat och jag kan säga att vi nog gjorde ett nerköp. Dagen efter fyllde älskade Emeli 2 år! Hade kalas för henne och sen gick vi ut och åt. Åt på samma ställe som förra året. Och det är en fin tradition. Maten var supergod och portionerna var stora! För stora, men hellre det. Sen åkte vi raka vägen hem. Saknar dem redan!

Igår fyllde svägerskan år men vi hann tyvärr inte dit eftersom Felix spelade sin första fotbollsmatch. Det gick inge bra för dem. Hade räknat med det. De är nybörjare men de hade kul och det är huvudsaken. Och de är så jäkla söta så man blir knäpp. Och på hans skola har de börjat med pusslekar. Tjejerna jagar killarna och pussar dem och ja hela skolan är med på detta mer eller mindre. Jag dör ju nästan när jag hör detta. Jag är så glad att jag har ett skolbarn, det är så roligt. Kommer ihåg hur det kändes när jag var i den åldern. Oj vad kul det var och jag är så sentimental. Älskart!



Ska väl skriva några ord om det här med bantningen med. Igår åt jag barer till lunch och middag. Gick ner. Men sen en pudding och fy fan säger jag bara! Försökte med en dryck idag och jag kräktes nästan. Kommer kanske att byta ut mål här och där men att gå på detta i tre veckor. Finns inte en suck! Men nej jag har inte gett upp tro inte det. MEN det blir på mitt vanliga sätt. Mindre portioner, bort med socker och massa motion. Det får ta tid och vi får väl se. Så ere!

Nu bilder:















Och så lite mat med! ;)











Nu 1,5 Greys i soffan! Puss!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ni verkar ha haft en trevlig helg.

Läste en artikel i går i NWT om sockerberoende. Det stod en massa matnyttigt i den. Bla att mjölk och mjöl omvandlas till socker i kroppen! Detta bör alltså undvikas.....läs den!

Kram

Anneli

2011-08-31 @ 06:33:36
Postat av: Maria

Ja den var mycket trevlig! Ja jag har läst den och visst är det så. Dricker mjölk ibland eftersom det är nyttigt för mig som är vegetarian. Men bröd, pasta och ris undviker jag givetvis. Kolhydrater rent allmänt. Inte mycket kvar man får äta men men så är det.



Hade ni en bra helg? Mysigt med besök va!?

2011-08-31 @ 07:29:33
Postat av: Anneli

Vi hadde en kanonhelg. Lucas trivdes som fisken i vattnet, fick all uppmärksamhet av ungdommarna!

2011-08-31 @ 11:22:30
Postat av: Maria

Åh ja det förstår jag. Då njöt han i fulla drag hehe

2011-08-31 @ 18:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0