Hjärtat vinner alltid

Sitter och surfar runt på aftonbladet. Läser om en ettårig pojke som badat med ett äldre syskon. Pojken hamnade under vattnet och drunknade. Det hela verkar ha gått mycket fort. Det här ger mig ångest. Jag tänker direkt på Lukas. Han är i samma ålder och tanken på att han skulle drunka är vidrig. Jag skulle aldrig komma på tanken att lämna honom själv i ett badkar. Jag vet att jag har en viss jargong och att jag gnäller en del på mina barn. Det finns inget bättre än mina barn. De är fantastiska varelser och jag älskar dom av hela mitt hjärta. Finns inget jag inte skulle göra för dem. Ja ni vet. Men jag står för att jag tycker att det kan vara jobbigt att vara mamma. Det är jobbigt men det är värt alla besvär. Tanken på att förlora någon av dem är avskyvärd.

Jag är ingen präktig mamma på något vis. Jag tycker inte om förskönade sanningar utan jag säger det som jag upplever det. Men har man en jobbig dag så kan man många ggr ändra inställningen så blir det så mycket lättare och bättre. Jag kan oxå skratta åt att det är så mycket jobb med tre barn. Idag har jag varit väldigt trött så jag har gått runt och fnittrat här hemma. Felix hade en kompis här och jag frågade om de ville ha mellanmål. Det ville dem inte ända tills jag dukade in då ville de såklart ha. Jag matade Lukas så jag sa åt dem att de kunde ta ut smörgåsar och det pålägget de ville ha. Felix äter inte smör så han tog ut marmelad. Hans kompis hittade en ask med rödbetssallad som han tog fram, han letade oxå upp smöret när han insåg att det fattades. Det här tyckte jag var så himla kul. Det här är en kille som är ganska petig med maten och så tog han fram rödbetssallad av alla grejer. Men det var jättebra att han åt upp den. Ja de är härliga. Det finns inget bättre än barn! Love ém! Därför vet jag att jag valt rätt yrke inför framtiden.

030529 ♥


















071207 ♥











100215 ♥








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0