Attitude

Det var som jag skrev igår. Det handlar ofta om inställning och state of mind när man tar hand om barn. Idag har jag haft en mycket bra dag med mina barn. Det har jag ju för det mesta. Men Alice har en förmåga att testa mig och provocera så jag blir blå här hemma. Och inget biter på henne, hon är hård som sten min tjej. Hon väckte mig vid tio i sex imorse och jag knallade upp och gosade ner mig i hennes säng. Sen började hon lägga pussel på golvet medans jag låg kvar under hennes täcke. Sen gick vi och kokade gröt och väckte Felix som skulle till skolan. "Jag älskar oxå dig mamma" och smek över kinden♥. Sen har hela dagen fortsatt så med mer eller mindre små incindenter men det är ju vardagsmat när man har en treåring hemma. Lukas är som vanligt okomplicerad och mysig. Sen kom Felix hem och en kort stund senare dök hans kompis upp. Han hade med sig godis till Felix och Alice. Han ville ge dem det eftersom det var alla hjärtans dag. Det är så sött så det är inte sant! Felix ringde till sin pappa och frågade om de fick spela Batman på hans dator och sen dess sitter de där. Med paus för mellanmål förvisso. Men de är glada så de får hållas en stund till. Alice har badat en timme och sitter brevid mig i sin badrock.

Igår hade vi lite kalas för våran blivande ettåring. Han fyller imorgon och med med en farfar som jobbar i Stockholm och faster och farmor i Skövde så passar söndagar bra. Det gör det ju alltid iof. Så vi trängde ihop oss i vårat kök och åt tårta och fikade i några timmar. Mysigt! Lukas fick presenter bla en ny overall och skor. På kvällen sen såg jag och Kim på Peacock, en mycket speciell film. Helt okej men jag hade gärna sett ett annat slut.

Åter till det här med inställning och state of mind så har jag för det allra mesta ett gott humör här hemma såklart. Men eftersom sömnen är något begränsad så kan man inte alltid vara på topp. Lukas har ju börjat vara vaken på nätterna. Igår höll han bara låda i 1&1/2 timme så det var okej men tillräckligt för att man ska vara lite seg dagen efter. När jag hårddrar det så har jag knappt sovit en hel ostörd natt på 3 år! Sova får man göra när man dör ;)

Min svägerska och hennes sambo har förlovat sig i helgen! Det tycker jag är väldigt roligt. De var i väg på en liten tripp i helgen and sealed the deal så att säga. De är väldigt söta tillsammans. Tror de har varit ihop i 3,5 år nu men de var även ihop nåt år runt 03-04 så den här killen fanns i bilden när vi födde Felix och sen blev de ihop igen när jag väntade Alice. Det tycker jag är lite festligt. De passar mycket bra ihop och hon har verkligen fått tag i en bra kille. Han har hjärtat på det rätta stället och Alice fullkomligt älskar honom och jag tror att han är lite svag för henne med. Stort grattis till er!


Bakade lite muffar dagen till ära






Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad gullig du är :) Och ja, Dennis är helt maktlös när det gäller Alice. Hon kan det där med att charma in sig :)

2011-02-15 @ 09:16:59
Postat av: Maria

:)Ja det är härligt! Ja hon kan vara charmig när hon vill lillan.

2011-02-15 @ 20:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0